سبد خرید شما خالی می باشد.
0
انواع سرامیک کف ساختمان همراه با راهنمای انتخاب

سرامیک کف ساختمان دارای انواع مختلف است که هر کدام زیبایی و عملکرد خاص خود را دارند. سرامیک کف ساختمان به دو دسته سرامیک کف ساختمان پرسلان و سرامیک کف ساختمان غیر پرسلان تقسیم می‌شود که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.
سرامیک کف ساختمان پرسلان از کوارتز، خاک رس و فلدسپات تشکیل شده است. این مواد با استفاده از فشار بسیار بالا و در دمای بین 1200-1400 درجه سانتیگراد پخته می‌شوند. دماهای بالاتر تا حدی سرامیک را سفت می‌کند و این نوع سرامیک یکدست، متراکم و نفوذ ناپذیر می‌شود. این ویژگی باعث افزایش کاربرد سرامیک پرسلان در کف خانه‌ها و همچنین در طبقه‌های تجاری پر رفت و آمد شده است. سرامیک کف ساختمان پرسلان به دو صورت لعابدار و بدون لعاب در بازار موجود است.

مزایای استفاده از سرامیک کف ساختمان پرسلان

سرامیک پرسلان بیشتر از سرامیک غیرپرسلان در برابر آب نفوذ ناپذیر است. در نتیجه، سرامیک پرسلان متراکم‌تر است و دوام بیشتری نسبت به سرامیک معمولی دارد. این بدان معناست که می‌توانید از سرامیک کف ساختمان پرسلان هم در مناطق پر رفت و آمد و هم در مناطق کم رفت و آمد داخلی و خارجی استفاده کنید.

مزایای استفاده از سرامیک کف ساختمان پرسلان   

انواع سرامیک کف ساختمان پرسلان

سرامیک پرسلان مات یا بدون لعاب
سرامیک پرسلان که فقط در کوره پخته می‌شود و هیچ مواد دیگری برای روکش آن استفاده نمی‌گردد.

سرامیک پرسلان لعاب دار
هنگامی که سرامیک پرسلان پخته می‌شود و از کوره خارج می‌شود، با استفاده از یک پوشش لعابدار می‌گردد. پس از اعمال لعاب، سرامیک پرسلان قوی‌تر و نفوذ ناپذیر می‌شود.

سرامیک پرسلان صیقلی
این نوع محصول پس از خروج از کوره صیقل داده می‌شود.

سرامیک پرسلان تمام بدنه
رنگ و بافت سراسر سرامیک پرسلان یکدست است. در نتیجه اگر سطح سرامیک خراشیده یا پریده شود قابل مشاهده نخواهد بود.

انواع سرامیک کف ساختمان پرسلان   

سرامیک کف ساختمان غیر پرسلان

این نوع سرامیک جذب آب بالاتری ( تا ۴٪) نسبت به سرامیک کف ساختمان پرسلان دارد و بیشتر مستعد ساییدگی و خرد شدن است. سرامیک غیر پرسلان برای مناطق کم تردد مناسب است زیرا انعطاف پذیری کمتری نسبت به سرامیک پرسلان دارد. علاوه بر این، سرامیک کف غیر پرسلان فقط برای کاربردهای داخلی و فضاهایی که در مجاورت آب قرار نمی‌گیرند، مانند اتاق خواب‌ها و حال و پذیرایی، مناسب است و در فضاهای خارجی مقاوم نیست. این موضوع باعث می‌شود در مناطقی که درجه دما به زیر انجماد می‌رسد از سرامیک کف ساختمان غیر پرسلان استفاده نشود، زیرا این نوع سرامیک نمی‌تواند چنین نوسانات شدیدی را تحمل کند.

ویژگی‌های سرامیک کف ساختمان غیر پرسلان

  • مقاوم در برابر آب و لکه
  • برش و نصب آسان
  • ایده آل برای دیوارهای داخلی و کف
  • مناسب برای کفپوش، دیوار، میز پیشخوان
  • تفاوت سرامیک کف ساختمان پرسلان و غیر پرسلان

علیرغم این واقعیت که سرامیک کف ساختمان پرسلان و غیر پرسلان بسیار شبیه به هم هستند، تفاوت‌های قابل توجهی بین این دو محصول وجود دارد. به عنوان مثال، سرامیک کف ساختمان پرسلان نسبت به سرامیک کف غیر پرسلان متراکم‌تر و کمتر متخلخل است. اساساً سرامیک‌های پرسلان به دلیل تراکم بالا هم برای مصارف داخلی و هم برای فضای بیرون و همچنین برای پوشش کف ترجیح داده می‌شوند.
اگرچه هر دو نوع سرامیک برای پوشش کف ساختمان توصیه می‌شوند اما در فضاهایی که ترافیک بالا و سنگینی را تحمل می‌کنند ترجیح با سرامیک پرسلان است؛ این فضاها شامل راهروها، کف آشپزخانه و حال و پذیرایی و همچنین ساختمان‌های تجاری می‌شوند.

ویژگی‌های سرامیک کف ساختمان غیر پرسلان 

انتخاب سرامیک مناسب کف ساختمان مناسب

امروزه سرامیک‌ها با اشکال، بافت، رنگ و طرح‌های متنوعی در بازار موجود هستند. اگرچه سرامیک‌ها می‌توانند در همه جا استفاده شوند، اما سرامیک‌های خاصی برای کف آشپزخانه، کف حمام، کف اتاق خواب و کف حال و پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
برای کف ساختمان سرامیک محصولی مقرون به صرفه به شمار می‌رود. این محصولات علاوه بر اینکه در ابتدای کار برای شما هزینه‌بر نیستند، به دلیل دوام بالایی که دارند برای سال‌های طولانی نیاز به تعویض نخواهند داشت. در صورتیکه سرامیک کف ساختمان خراشیده یا شکسته شود، باز هم برای تعمیر آن نیازی به صرف هزینه‌های سرسام‌آور نخواهید داشت.
از اینترنت برای انتخاب طرح و نوع سرامیک مورد نیازتان استفاده کنید و از آنها نمونه برداری کنید. آگاهی از فضای و ابعاد می‌تواند در تحقیق به شما کمک کند. یک تحقیق کوچک می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند، زیرا به شما تصور روشنی از آنچه می‌ خواهید انجام دهید را می‌دهد و بنابراین انتخاب‌های شما را محدود می‌کند.
حالا که تصمیم گرفته‌اید از سرامیک برای کف ساختمان استفاده کنید باید ببینید این محصول را در کدام فضای ساختمان می‌خواهید به کار ببرید. به عنوان مثال، سرامیک‌های شیشه‌ای انتخاب مناسبی برای کف آشپزخانه نیستند زیرا ممکن است وسایل آشپزخانه که معمولا فلزی هم هستند روی سرامیک بیفتند و به کفپوش آسیب وارد کنند. به همین ترتیب، کفپوش حمام و سرویس‌های بهداشتی باید از سرامیک ضد لغزش ساخته شود تا از ایجاد خطر جلوگیری شود. همچنین با توجه به اینکه این فضاها با آب سر و کار دارد به شما توصیه می‌کنیم ازسرامیک پرسلان که از جذب پایین آب برخوردار هستند استفاده کنید.
انتخاب اندازه سرامیک کف ساختمان نیز مهم است. اگر آنها خیلی کوچک باشند، کفپوش کف ساختمان شبیه به یک صفحه شطرنج می‌شود و فضا را بسیار کوچک‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهند و اگر خیلی بزرگ باشد، فضا را به هم ریخته می‌کنند.

انتخاب سرامیک مناسب کف ساختمان مناسب   

شما می توانید بهترین انواع سرامیک های کف را با قیمت عمده از طریق سایت ما خریداری کنید. مارکت سرام به عنوان یکی از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی کاشی و سرامیک در ایران در خدمکت شماست تا با انتخابی مطمئن، محیط خود را به فضایی منحصربه فرد تبدیل کنید.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا