سبد خرید شما خالی می باشد.
0
ترمیم لعاب سرامیک کف

گاهی ممکن است سرامیک‌ ها یا کاشی ‌ها، بر اثر عوامل مختلفی دچار لب ‌پریدگی، ترک ‌خوردگی و ... شوند. ممکن است این وضعیت، چهره زیبای منزل یا محیط کار شما را خدشه ‌دار کند. برای رفع این مشکل، ترک ‌خوردگی سرامیک را به‌ خوبی بررسی کنید. اگر ترک ‌خوردگی در حدی باشد که بتوان بدون تعویض آن را ترمیم کرد، می‌توان با روش‌های مختلفی دست به ترمیم آن زد. اما گاهی اوقات، عمق ترک‌ خوردگی زیاد است و نمی‌ شود آن را ترمیم کرد. در این مواقع باید سرامیک یا کاشی آسیب ‌دیده را با دقت و ظرافت خاصی با استفاده از ابزار مناسب، از جایگاه خود خارج کرده و سرامیک جدید را جایگزین آن کنید.

ترمیم لعاب سرامیک کف

مراحل ترمیم لعاب سرامیک کف

اگر سرامیک استفاده شده در منزل شما دچار آسیب شده است، وقت آن رسیده است که به فکر ترمیم آن باشید، چرا که با ترمیم آسیب‌ های جزئی در منزل یا محیط کارتان، به فضای موجود زیبایی و تمیزی خاصی خواهد بخشید. ترمیم لعاب سرامیک کف دارای مراحلی است که در این قسمت قصد داریم به ‌طور مختصر آن را بیان کنیم.
قبل از شروع عمل ترمیم سرامیک، ابتدا نسبت به چرایی شکستگی یا لب پر شدن سرامیک تحقیق کنید و دلایل آن را بیابید، سپس شرایطی که در محیط شما سبب بروز این اتفاق شده است را پیدا کنید و نسبت به رفع آن ‌ها اقدام کنید. اگر قبل از انجام مراحل ترمیم، نسبت به انجام این کار بی‌ توجهی کنید، ممکن است بعد از ترمیم سرامیک نیز دوباره با ترک ‌ها و شکستگی‌ های دیگری رو به رو شوید. مثلا یکی از دلایلی که ممکن است سبب بروز ترک بر روی سرامیک و کاشی شود، کیفیت نامرغوب این محصولات است. ممکن است در هنگام نصب نیز از مواد و مصالح مرغوبی استفاده نشده باشد یا فرد نصاب مهارت نصب سرامیک را نداشته است. اگر زیرسازی خوبی صورت نگیرد، مثلا اگر میزان استفاده از ملات در زیر سرامیک بیش از حد مجاز یا کمتر از حد مجاز باشد یا این که ملات زیر سرامیک، غیر هموار باشد، سبب مشکلاتی چون شکستگی و لب پر شدن سرامیک خواهد شد. پرتاب اجسام نیز دلیلی برای بروز این اتفاق خواهد بود. پس از شناسایی سرامیک آسیب ‌دیده، آن را به‌ طور کامل خشک کنید. اگر در اطراف سرامیک مورد نظر، وسایل دیگری مانند شیرآلات و ... وجود دارد، در صورت امکان آن ‌ها را جدا کنید و به مکان دیگری منتقل کنید. مکان مورد نظر باید خشک، تمیز و بدون هیچ‌ گونه ضایعاتی باشد. سپس در ناحیه‌ ای که دچار آسیب شده است، از مواد مخصوص یا چسب ‌های ترمیم سرامیک استفاده کنید. در حین قراردهی چسب یا مواد بر روی سرامیک، به هموار بودن آن ‌ها توجه کنید. بعد از هم‌ سطح کردن مواد، آن‌ ها را در برابر نور آبی قرار دهید. شما می‌توانید برای حذف نواحی اضافه بر روی سرامیک ترمیم‌ شده، از سمباده استفاده کنید. استفاده از خمیر پولیش بر روی سرامیک ترمیم ‌شده، سبب افزایش کیفیت در ترمیم سرامیک خواهد شد.

مراحل ترمیم لعاب سرامیک کف

روش ترمیم لعاب سرامیک کف

روش‌های متفاوتی برای ترمیم لعاب سرامیک کف وجود دارد. اما هدف مشترک تمام این روش ‌ها، بازسازی و زیبایی مجدد سرامیک ‌ها و کاشی‌ ها است. یکی از این روش‌ها که به ترمیم لعاب سرامیک شکسته کمک می‌کند، استفاده از چسب ترمیم سرامیک است. این محصول در دو نوع مختلف پودری و خمیری در بازار موجود است. اگر قصد انتخاب چسب ترمیمی پودری را دارید، باید بگوِییم این چسب خشک است و در هنگام مصرف باید به آن به میزان کافی آب اضافه کنید. مواد تشکیل ‌دهنده این چسب‌ها، سیمان و پلیمر هستند و مقاومت بسیاری نسبت به آب و ضربه دارند. اگر هم قصد انتخاب چسب خمیری را دارید، باید بدانید کاربرد عمده این نوع چسب‌ها در هنگام نصب کاشی و سرامیک است. این چسب‌ ها دارای مزایای بسیاری چون مقاومت بالا در برابر آب، ضربه، اسید، سهولت در استفاده، صرفه جویی در زمان، بدون هیچ گونه مواد سمی و خطرناک و ... هستند. علاوه بر این می‌ توان از دوغاب جهت پوشاندن لب پریدگی یا ترک‌های روی سرامیک نیز استفاده کرد. اگر کاشی و سرامیک بیش از حد ترک خورده باشند، به گونه‌ای که نشود آن را با چسب‌های مخصوص ترمیم کرد، در این هنگام توصیه می‌شود، سرامیک مورد نظر را به طور کامل از جایگاه خارج کنید و سرامیکی جدید را جایگزین کنید. برای نصب سرامیک جدید نیز می‌توان از چسب‌های خمیری و پودری استفاده نمود. مارکت سرام این مقاله را برای شما فراهم آورده است تا اطلاعات کسب کنید. این فروشگاه عرضه کننده کاشی و سرامیک از بهترین برند ها است. پس اگر لعاب سرامیک شما از بین رفته است یا قصد تعویض سرامیک دارید به وب سایت مارکت سرام مراجعه کنید.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا