سبد خرید شما خالی می باشد.
0
آموزش سرامیک کاری کف با سیمان

اهمیت سرامیک کاری چیست؟

سرامیک کاری را می‌توان به عنوان یک راه حل نهایی برای پوشاندن کف‌ها و دیوارها دانست. استفاده از سرامیک کاری در نمای ساختمان، علاوه بر زیبا سازی فضاهای داخلی و خارجی موجب عایق کاری نما نیز می‌شود.
از سرامیک در موارد زیر استفاده می‌شود:
- کفپوش
- دیوار پوش حمام
- آشپزخانه
- سرامیک کف سرویس بهداشتی
برخلاف تصور برخی از مردم، هنر سرامیک کاری کار آسانی نخواهد بود و اگر دنبال رضایت کامل از نمای داخلی و خارجی ساختمان خود هستید، باید انجام این امر مهم را به یک معمار ماهر بسپارید.

معمولاً طرح، رنگ و اندازه سرامیک بستگی نزدیکی به سلیقه اشخاص دارد و بر اساس دکوراسیون منزل یا حتی فضای مورد استفاده انتخاب می‌شود.
به منظور انجام سرامیک کاری کف با سیمان چندین طرح وجود دارد که انتخاب آن‌ها بستگی به سلیقه افراد دارد. مسلماً با انتخاب الگو شبکه مربعی، نصب آسان‌تری خواهید داشت، اما الگوی سرامیک‌های قطری زیباتر بوده ولی از برش قطری پیچیده‌ای برخوردار می‌باشد. همچنین به منظور تعیین تعداد لازم سرامیک برای کفپوش، تعداد آن‌ها بر اساس مساحت کفپوش به علاوه پانزده درصد این مساحت برای دورریز و پرت در نظر گرفته می شود.

آموزش سرامیک کاری کف با سیمان

برخی نکات مهم در ارتباط با سرامیک کاری کف با سیمان

قبل از انجام عملیات سرامیک کاری کف با سیمان ابتدا باید فضای موردنظر خود را اندازه‌گیری کنید. این کار باید توسط شخصی مجرب انجام شود تا سرامیک کاری شما از کیفیت کافی برخوردار باشد. پس از اندازه‌گیری فضای مورد نظر قیمت‌گذاری عملیات سرامیک کاری بر اساس متراژ کار صورت می پذیرد. علاوه بر این، تعیین زمان لازم برای انجام سرامیک کاری نیز به متراژ و تعداد نیروی کار ماهر بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت سرامیک کف در طرح ها و ابعاد مختلف می توانید به فروشگاه اینترنتی مارکت سرام مراجعه نمایید.
برخی نکات مورد توجه در فرآیند سرامیک کاری در زیر به طور خلاصه ذکر شده است:
- اندازه‌گیری کلی فضا
- تخمین قیمت مصالح مصرفی
- زمان لازم برای انجام کار
- تضمین نهایی پروژه بر اساس مهارت معمار
- انتخاب مناسب سرامیک بر اساس فضا و دکوراسیون
- تمیز ساختن کف به منظور سرامیک کاری
- توجه به کیفیت سرامیک
- تأمین تجهیزات لازم
این نکته نیز حائز اهمیت است که از عملیات سرامیک کاری هم برای کفپوش و هم برای دیوار پوش ساختمان استفاده می‌شود که موضوع بحث این مقاله استفاده از آن برای پوشش کف است.

آموزش سرامیک کاری کف با سیمان

اگر قصد دارید عملیات سرامیک کاری موفقی داشته باشید باید ابتدا کف را برای این کار آماده سازید. در نتیجه برای این که عملیات سرامیک کاری ساده‌ای داشته باشید ابتدا باید کف کار شما شرایط زیر را داشته باشد:
1- محکم باشد
2- بدون تخلخل و ناهمواری باشد
باید به این نکته دقت داشته باشید که درست است که سرعت اجرای کار اهمیت دارد ولی این سرعت نباید دقت شما را در طول عملیات سرامیک کاری کاهش دهد. رعایت دقت موجب می‌شود تا کفپوش زیباتر و بی‌عیب‌ تری داشته باشید.

ابزارآلات لازم جهت انجام سرامیک کاری کف با سیمان

- ابزار لازم جهت برش سرامیک از قبیل دستگاه برش برقی یا استفاده از اره دستی
- استفاده از انبر مخصوص
- استفاده از ماله لاستیکی و فلزی شیاردار
- استفاده از کمچه و چکش لاستیکی
- شمشه تراز
- استفاده از سطل و اسفنج
- متر نواری
- گچ خط‌کشی
- خط کش گونیا
- تخته الوار
- عینک ایمنی
- دستکش لاستیکی

آموزش سرامیک کاری کف با سیمان

مراحل لازم جهت انجام سرامیک کاری کف با سیمان

برای نصب سرامیک آن را روی بستری از ملات قرار می‌دهیم. این ملات از جنس ماسه سیمان است. نسبت حجمی ملات ماسه سیمان تحت عنوان آستر یک به شش می‌باشد. همچنین از ملات سیمان و خاک سنگ تحت عنوان آستر تخته ماله‌ای نیز استفاده می‌شود.
علاوه بر این، در این عملیات از دوغاب سیمان و پودر سنگ به منظور پر کردن بندها در سرامیک کاری استفاده شده است.
مقادیر هر کدام از موارد فوق در جدول زیر شرح داده شده است.

مقدار ملات ماسه سیمان  مقدار ملات سیمان و خاک سنگ   مقدار دوغاب سیمان و پودر سنگ
33 لیتر در هر متر مربع  7 لیتر در هر متر مربع   1 لیتر در هر متر مربع  

نکته‌ای که در نصب سرامیک با ملات سیمان باید به آن توجه کرد این است که گیرش ملات آغاز نشده باشد. عدم رعایت این مسئله باعث کاهش چسبندگی سرامیک به ملات و افتادن آن در آینده خواهد شد.

آموزش سرامیک کاری کف با سیمان

زمانی که سرامیک نصب شد و ملات آن گیرش لازم را پیدا کرد، روی سطح آن به منظور جداسازی کاغذی که روی آن قرار دارد، آب ریخته می‌شود. سپس با دوغاب سیمان و پودر سنگ درزهای آن پر می‌شود. اگر سرامیک‌ها مجزا بوده و روی کاغذ نباشند، نصب آن‌ها به صورت دانه‌ دانه و با دقت فروان انجام می‌شود.
در نهایت باید به این نکته توجه کرد که سطح حاصل از سرامیک کاری شما باید صاف و یکنواخت باشد.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا