سبد خرید شما خالی می باشد.
0
سرامیک کف چیست

پوشش کف ساختمان ها علاوه بر استحکام به لحاظ زیبایی نیز حائز اهمیت است. استفاده از برخی مصالح برای کف ساختمان ها در طول سالیان متداول بوده است. سیمان، موزاییک، سنگ و ... از جمله این مصالح بوده است. با گذشت زمان و تولید مصالح مناسب تر و بهتر محصولاتی مانند سرامیک، جایگزین این موارد شد. سرامیک به دلیل ویژگی های ظاهری و ساختاری از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای کف پوش ساختمان ها استفاده می شود. با توجه به اینکه امروزه انواع بسیار زیادی از سرامیک های کف در ابعاد و طرح های مختلفی وجود دارند می توان با حق انتخاب وسیعی به خرید این محصول اقدام نمود. در انتخاب نوع سرامیک برای کف باید دانست که هر نوعی از سرامیک ممکن است برای کف فضای مورد نظر مناسب نباشد. یکی از معیار های انتخاب سرامیک، انتخاب بر اساس جنس است. در انتخاب سرامیک کف، مواردی مانند ظاهر، ابعاد، استحکام، طراحی و قیمت مناسب برای خریدار مورد نظر است. دو نوع مات یا براق سرامیک که تحت عنوان سرامیک لعاب دار یا بدون لعاب در بازار وجود دارند دو گزینه اصلی برای انتخاب کفپوش هستند که انتخاب آن با توجه به شرایط فضا و سلیقه خریدار صورت می گیرد. شاید این سوال برای خریداران سرامیک کف پیش بیاید که تفاوت اصلی سرامیک کف با سرامیک دیوار در چیست؟ در پاسخ به این سوال می توان اینگونه بیان کرد که ساختار و نحوه تولید هر نوع سرامیک با توجه به کاربرد آن انجام می شود. بدیهی است که سرامیک کف باید از نظر ساختار بسیار مقاوم باشد تا بتواند در برابر فشار، ضربه و سایش مقاومت کنند و هم چنین جذب آب حداقلی داشته باشند.

سرامیک کف چیست

جنس سرامیک کف چیست؟

در انتخاب نوع سرامیک هایی که برای کف وجود دارند اولین دسته بندی مربوط به جنس آن ها است. به طور مثال در انتخاب سرامیک مناسب برای کف، اولین دسته بندی از لحاظ جنسی مربوط به دو مورد زیر است:

  • سرامیک های پرسلان: از جمله مرغوب ترین و مناسب ترین انواع سرامیک که برای کف پوش ساختمان ها استفاده می شود می توان به سرامیک های پرسلان اشاره کرد. به دلیل ساختار منسجم و حتی زیبایی بی نظیر این نوع از سرامیک، قیمت آن نیز نسبت به انواع دیگر بیشتر است اما با توجه به زیبایی و دوام این محصول می توان قیمت بالاتر آن را توجیه کرد. سرامیک های پرسلانی که برای کف مورد استفاده قرار می گیرند دارای انواع متفاوتی هستند.
    o سرامیک پرسلانی لعابدار
    o سرامیک پرسلانی بدون لعاب
    o سرامیک پرسلانی پولیش شده
    o سرامیک پرسلانی دو لایه
    o سرامیک پرسلانی بافت دار
    هر کدام از انواع سرامیک های پرسلانی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و آن را برای استفاده در فضاهای خاصی مناسب می کند. به طور مثال سرامیک پرسلان پولیش شده فاقد لعاب است اما توسط نوعی از پولیش پرداخت می شود. هم چنین سرامیک پرسلانی دو لایه از محکم ترین و با دوام تریم انواع سرامیک پرسلانی محسوب می شود.
  • سرامیک های غیر پرسلان: سرامیک های غیر پرسلان با نام سرامیک معمولی در بازار شناخته می شوند. سرامیک های پرسلان و غیر پرسلان به لحاظ ظاهری بسیار به هم شبیه هستند و تفاوت عمده آن ها در ساختار و تراکم آن هاست. این موضوع سبب شده است که برخی از سودجویان سرامیک های غیر پرسلان را با عنوان پرسلان به برخی از خریداران قالب کنند. برای جلوگیری از این موارد بهترین گزینه برای خرید، انتخاب یک مرجع مناسب فروش این محصولات است.

فروشگاه اینترنتی مارکت سرام از بهترین و معتبر ترین فروشگاه های ارائه دهند انواع کاشی و سرامیک است. برند های مطرح و با کیفیتی که در این فروشگاه به فروش می رسند تضمین کننده کیفیت محصول هستند.

جنس سرامیک کف چیست؟

انواع سرامیک کف چیست؟

همانگونه که بیان شد انواع سرامیک برای کف را می توان از چند جهت مورد دسته بندی قرار دارد. مواردی مانند جنس، ظاهر، اندازه، درجه استحکام و ... مواردی هستند که می توان این محصول را دسته بندی کرد. به تقسیم بندی سرامیک از نظر جنس اشاره شد.

  • سرامیک کف از نظر ظاهر: سرامیک های کف به لحاظ ظاهری به دو نوع مات و براق تقسیم می شوند. سرامیک های براق یا دارای لعاب بر روی بدنه خود هستند و یا پولیش شده اند. سرامیک های براق، بازتاب نور بیشتری دارند و آلودگی را به خوبی نشان می دهند اما در مقابل لغزنده هستند.
  • سرامیک کف از نظر استحکام: میزان سختی یک سرامیک را شیوه ساخت، میزان خاک رس و دما و فشار محتمل شده، تعیین می کند. میزان سختی سرامیک ها را با توجه به درجه بندی آن ها مشخص می کنند. سرامیک های درجه پنج معمولا بهترین ومحکم ترین نوع سرامیک ها هستند.
  • سرامیک کف از نظر ابعاد: ابعاد سرامیک کف با توجه به بزرگی فضا و سلیقه خریدار بستگی دارد. سرامیک های بزرگ و یا اسلب از بهترین گزینه ها برای کف پوش فضاهای بزرگ است. در طرح های کلاسیک و یا فضاهای کوچک از سرامیک هایی با ابعاد کوچک استفاده می شود.

 انواع سرامیک کف چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سرامیک کف می توانید با کارشناسان ما در مارکت سرام در ارتباط باشید همچنین ما این امکان را قرار داده ایم تا بتوانید از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید و خرید مطمئنی را تجربه کنید.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا