سبد خرید شما خالی می باشد.
0
طرز تهیه ملات سرامیک کف

اگر پای حرف بناها و استاد کارهای حرفه ای نشسته باشید، همیشه از اهمیت ملات سرامیک کف و نحوه ی تهیه ی آن می گویند. برای همین این مرحله را اکثرا خودشان و یا زیر نظر مستقیم خودشان انجام می دهند. ملات سرامیک کف یا مصالح چسبنده شامل دوغاب سیمان و چسب های مخصوص برای گیرش سرامیک کف می شوند. توصیه ی ما این است که حتما در تهیه ی ملات و نسبت های اختلاط مصالح، مواظب باشید. این مرحله بسیار حساس است. برای همین در این مقاله بر روی تهیه ملات برای سرامیک کف و نحوه ی بند کشی و مراحل پایانی کار با سرامیک کف، تمرکز کرده ایم. با ما همراه باشید.

دوغاب سیمان

برای ملات سرامیک، از دوغاب سیمان استفاده می کنند. همان طور که می دانید نسبت های اختلاط دوغاب سیمان برای کاشی و سرامیک با هم تفاوت دارد. برای ملات سرامیک کف شما مثلا سرامیک های 30 * 30 دارید. برای سطوح قائم از از ملات ماسه سیمان با نسبت حجمی برابر 1:6 استفاده می کنید. این نسبت یعنی این که یک واحد سیمان را با 6 واحد ماسه ترکیب می کنید. ملات ماسه سیمان به عنوان آستر به کار می رود و ملات سیمان و خاک سنگ به عنوان آستر تخته ماله ای به کار می رود، و در مرحله بندکشی برای پر کردن بندها، از دوغاب سیمان و پودر سنگ استفاده می کنند. در حالت کلی می توان گفت که برای هر متر مربع کار ملات سرامیک کف، به ترتیب 33 لیتر، 7 لیتر و 1 لیتر ملات ماسه سیمان، ملات سیمان و خاک سنگ و دوغاب سیمان و پودر سنگ نیاز است. پس برای ملات سرامیک کف شما به سه ترکیب ملات ماسه سیمان، ملات سیمان و خاک سنگ و دوغاب سیمان و پودر سنگ نیاز خواهید داشت.
البته ملات سرامیک کف را می توانید هم با آب و هم با ماده مخصوص، ترکیب کنید و آنها را مخلوط کنید. بهترین دوغاب را از مخلوط سیمان پرتلند و ماسه ماسه کاملا شسته شده تهیه می کنند.

چسب های مخصوص

همان طور که گفته شد، گاها از چسب های مخصوص به عنوان ماده ی چسباننده استفاده می کنند. برای چسباندن هم کاشی و هم سرامیک می توان این چسب ها را به کار برد. شما بر روی بتن یا گچ یا محل هایی که نمی توانید آن را بتراشید، می توانید از چسب های مخصوص استفاده کنید. چسب های مخصوص در برابر آب، اسید و مواد نفتی مقاومت دارند. این چسب ها را تحت عنوان بطانه نیز می شناسید، که از ترکیب چند نوع ماده شیمیایی درست شده است. البته استفاده از این نوع چسب ها باید حتما زیر نظر ناظر و متخصصان این زمینه باشد. برای همین شما می توانید با مشاوران ما در تماس و ارتباط باشید.

بهترین ملات سرامیک کف

در پروسه ی درست کردن ملات بدین گونه عمل کنید، ابتدا به مقدار مساوی ملات و آب را تهیه کنید. آب را در یک سطل پلاستیکی بریزید. ملات سرامیک کف را شما قبلا از ترکیب مصالح با نسبت های صحیح به دست آورده اید. بعد از این که آب را در سطل ریختید، ملات را کم کم به آن اضافه کنید. پس از خروج هوا، مخلوط خود را خوب هم بزنید تا کاملا حل شود و ترکیب شود. به طوری که ملات سرامیک مانند خامه به نظر برسد. یادتان باشد از زمان درست کردن این ملات شما تنها 45 دقیقه وقت دارید که آن را به کار ببرید. برای تراز کردن و کف سازی نیز می توانید از گچ به میزان 80 درصد و پودر ملات به مقدار 20 درصد استفاده کنید. حتما سطح خود را مسطح کنید. این کار را می توانید با شمشه گیری انجام دهید. برای تهیه، خرید و اطلاع از قیمت سرامیک در طرح های گوناگون و به روز به فروشگاه اینترنتی مارکت سرام مراجعه فرمایید.

طرز تهیه ملات سرامیک کف

نکته های مهم در بندکشی بعد از ملات سرامیک کف

بعد از این که سرامیک ها را بر روی ملات قرار دادید، نوبت به بندکشی می رسد. این مرحله خیلی مهم است وگرنه به آن ظاهر زیبایی که سرامیک ها دارند، دست نخواهید یافت. سطح سرامیک ها را تمیز کنید و اگر ماده ای بین آن ها مانده است، آن را خارج کنید. لوازم و ابزار مخصوص بندکشی را تهیه کنید. ملات برای بندکشی را درست کنید، حتی از مقداری که نیاز دارید، بیشتر درست کنید، چرا که مقداری از آن بعد از تمام شدن کار شسته می شود.
تا این جا نحوه ی درست کردن بهترین ملات سرامیک کف را برایتان توضیح دادیم. شما می توانید برای راهنمایی ها و جزییات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

طرز تهیه ملات سرامیک کف

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا