سبد خرید شما خالی می باشد.
0
ضخامت ملات سرامیک دیوار

قبل از شروع ساخت و ساز باید به زیرسازی که یکی از مهم ترین مراحل اولیه کار است دقت کنیم. برای این کار لازم است از صاف بودن سطح زیرین اطمینان حاصل کنیم. زیرا در صورت وجود انحنا یا برآمدگی پشت کاشی یا سرامیک، در فرایند نصب دچار مشکل می‌شویم. عملیات زیرسازی باعث تسریع سرعت کار هنگام نصب سرامیک می شود.

بهترین ضخامت ملات سرامیک دیوار چقدر است؟

روش سنتی زیرسازی برای سرامیک­ استفاده از ملات است. برای این کار ممکن است از یک لایه بتن و سپس سرامیک هم استفاده شود. این مراحل دشواری­ های خاصی دارند چرا که ساخت ملات نیاز به مهارت و تجربه دارد.

برای نصب سرامیک استفاده از ملات ماسه و سیمان به ضخامت ٢ سانتی­متر و سرامیکی که به اندازه ١ میلی­متر در ملات فرو رفته است توصیه می شود. برای پر کردن بندها و زیباسازی بیشتر می­‌توانید از دوغاب، پودر سنگ و سیمان استفاده کنید. در این مورد حتی این امکان وجود دارد که پس از خشک شدن دوغاب آن را با یک دستمال از سطوح پاک کنید.

میزان ترکیب پودر سنگ و سیمان مورد نیاز برای تهیه ملات در نصب سرامیک به نسبت ١ به ٣ است. بهتر است حداقل تا ٢٤ ساعت قبل از کاشی­ کاری، سطح دیوار مورد نظر با ملات ماسه سیمان پوشیده شود. این ملات به نسبت٦ ماسه و١ سيمان، يا١٠ ماسه و ١ سيمان و به طریق پاشیدن ملات (گلنم) به ضخامت ٣ الی ٥ میلی­متر زیر سرامیک قرار می گیرد.

باید توجه داشت فضای بین کاشی و دیوار به طور میانگین ٣ سانتی­متر بوده و باید طوری از ملات پر شود که تمام سطح پشت کاشی را پوشش دهد. از ریختن گل رس و خرده آجرهایی که ممکن است برای چسباندن کاشی به کار رود خودداری کنید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که میزان استفاده از دوغاب یا ملات به سایز سرامیک هم بستگی دارد.

انواع دوغاب

دوغاب مصرفی برای این کار انواع مختلفی دارد.

  • دوغاب سیمان سفید
  • دوغاب رنگی با پودر رنگ
  • دوغاب رنگی با اکریلیک
  • دوغاب طوسی یا خاکستری
  • دوغاب سیمان سیاه

انواع دوغاب

ضخامت دوغاب پشت کاشی

دوغاب مورد نیاز در عملیات بندکشی همواره بیشتر از حجم فضای خالی است. ميزان دوغاب سيمان و پودر سنگ جهت پر کردن بندها به اندازه سرامیک بستگی دارد. فراموش نکنید به هیچ عنوان از دوغاب ساخته شده برای کاشی کاری که بیش از ٢ ساعت از ساخت ملات آن گذشته است استفاده نکنید.

برای چسباندن کاشی لعاب دار یا بدون لعاب به ابعاد ۱۰×۱۰ سانتیمتر روی سطوح قائم، باید دوغاب ماسه سیمان را با نسبت حجمی ۱:۵ تهیه ­کنید. این دوغاب سیمان مجدداً برای پر کردن بندها از پودر سنگ هم استفاده می ‌شود.

دوغاب ماسه سیمان و پودر سنگ برای هر متر مربع به ترتیب ۳۳ و ۰/۷۵ لیتر است. بهترین دوغابی که برای کاشی ­کاری وجود دارد ملاتی است که از مخلوط سیمان پرتلند و ماسه کاملاْ شسته شده به دست می آید.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا