سبد خرید شما خالی می باشد.
0
پاک كردن سراميک كف از گچ

یکی از اتفاقات شایع در هنگام گچ کاری کثیف شدن سرامیک های کف خانه است، همچنین همیشه برای پر کردن درزهای بین کاشی و سرامیک مقداری گچ و سیمان سفید نیز روی سطوح باقی می ماند. متاسفانه این مواد در کمترین زمان سفت می شوند، بنابراین مهمترین نکته در پاک کردن سرامیک کف از گچ این است که در اولین فرصت آن را از روی زمین پاک کنید. برای از بین بردن گچ کفپوش های سرامیکی از برخی محلول های پاک کننده موجود در بازار یا پاک کننده های طبیعی استفاده می شود. در صورتی که روش و مواد مناسبی برای این منظور به کار نبرید، بافت و لعاب سرامیک را خراب می کنید. در ادامه روش های موثری در پاک کردن گچ از روی سرامیک برای کمک به شما خوانندگان گرامی مطرح شده است.

پاك كردن سراميك كف از گچ

روش پاک کردن سرامیک کف از گچ

برای پاک کردن گچ روی کفپوش های سرامیکی از آب گرم و مواد شوینده ملایم استفاده کنید. در ابتدا محلول آب و شوینده مناسب را با یک اسکاچ روی لکه های گچ بکشید. این کار را به منظور خیس شدن کامل تکه های گچ برای حدود 15 دقیقه انجام دهید، سپس با کمک یک فرچه نرم روی سرامیک را برس بکشید و در انتهای کار نیز با استفاده از یک حوله نم دار سطح زمین را تمیز کنید. در صورتی که آثار باقی مانده از گچ زیاد و ضخیم است، محلول ذکر شده را چند ساعت روی آن قرار دهید و سپس برای پاکسازی آن اقدام فرمایید. اگر تکه های بزرگ گچ روی سرامیک باقی مانده است، در ابتدا توسط یک کاردک آن ها را از روی سطوح بتراشید. البته در این مرحله مراقب باشید که به لعاب سطح سرامیک آسیبی وارد نسازید، همچنین استفاده از مواد اسیدی مانند سرکه و آبلیمو نیز باعث از بین رفتن بافت تکه های گچ می شوند. این مواد را با آب گرم مخلوط کنید و محلول را روی گچ بمالید. پس از گذشت چند دقیقه گچ از هم گسیخته را از روی سرامیک پاک کنید. دستگاه های بخارشوی نیز برای از بین بردن اثرات ناشی از گچ یا برخی دیگر از مصالح ساختمانی مانند سیمان مفید هستند. بخار حاصل از این دستگاه ها موجب نرم شدن ساختار گچ و در نتیجه بلند شدن آن از روی سرامیک می شود. یکی دیگر از راه های پاک کردن سرامیک کف از گچ استفاده از جوش شیرین است. این ماده را با مقداری آب ترکیب کنید. مخلوط خمیری به دست آمده را روی لکه های گچ بمالید و اجازه دهید که چند ساعت روی آن ها باقی بماند. در نهایت با آب گرم و یک شوینده ملایم سرامیک ها را بشویید.

روش پاک کردن سرامیک کف از گچ

گچ چگونه از سرامیک کف خانه پاک می شود؟

یکی از مواردی که در پاک کردن گچ از روی کفپوش های سرامیکی باید مدنظر قرار دهید، زمان تمیز کردن است. شما باید در اولین فرصت و پیش از خشک شدن گچ روی زمین نسبت به پاکسازی آن اقدام کنید. گچ یکی از مهمترین مصالح ساختمانی برای پوشش دادن دیوارها است. حلال اصلی این مصالح کاربردی آب است. آب هر نوع لکه گچی را از بین می برد. تنها کافی است که پارچه خیسی را برای مدتی روی آثار باقیمانده گچ قرار دهید. این امر کمک می کند که لکه به صورت کامل خیس شده و پس از مدتی به آسانی جدا شود. البته بهتر است که در حین این زمان با استفاده از کاردک گچ را از روی سطوح بردارید و پارچه خیس را فقط روی اضافات آن بگذارید. از بین بردن آثار گچ با کمک کاردک باعث می شود که لکه ها راحت تر و موثرتر برطرف شوند. علاوه بر استفاده از روش های خانگی برای از بین بردن این لکه ها، شرکت های تولید کننده بسیاری نیز محصولات متنوعی را در این خصوص تولید می کنند. با استفاده از این محصولات در عرض چند ثانیه لکه های گچ را از روی سرامیک بر می دارید. مار کت سرام عضه کننده بهترین و مرغوب ترین سرامیک کف است. علاوه بر این مارکت سرام در بخش مقالات راه حل های زیادی را در باره مشکلات احتمالی و به وجود آمده برای سرامیک را آورده است تا شما مطالعه کنید و اطلاعات کسب کنید. 

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا