سبد خرید شما خالی می باشد.
0
چگونه کف اتاق را سرامیک بکنیم

امروزه کاشی و سرامیک جزء عناصری هستند که در انواع پروژه‌ های ساختمانی اهمیت زیادی دارند. فرآیند نصب سرامیک، عملی بسیار ساده به نظر می‌آید. اما به نظر شما آیا انجام این کار واقعا ساده است؟! ممکن است این سوال، دارای پاسخ ‌های متفاوتی باشد، اما باید توجه داشته باشید که انجام هر کاری، تخصص خاص خود را می‌طلبد. توصیه می‌شود که در انجام این کار، هیچ گاه کیفیت را فدای هزینه نکنید. چرا که ممکن است بعد از پایان کار، رضایت کافی را نداشته باشید و یا به دلیل مرغوب نبودن جنس سرامیک یا ملات، با شکستگی و ترک خوردن آن‌ها رو به رو شوید.

چگونه کف اتاق را سرامیک بکنیم

مراحل سرامیک کاری کف اتاق

نصب سرامیک کف، دارای مراحل مختلفی است. در صورت رعایت نکات ایمنی، دقت بالا و توجه به این مراحل، می‌توانید به راحتی کف اتاق را سرامیک کنید. در این قسمت قصد داریم به مراحل نصب سرامیک به طور مختصر بپردازیم. با ما همراه باشید!
قبل از شروع کار، ابعاد کلی فضایی که قرار است سرامیک شود را در نظر بگیرید. چرا که شما باید بر اساس این ابعاد، طرح و ابعاد سرامیک را انتخاب نمائید. پیشنهاد می‌شود در صورت کوچک بودن فضای مورد نظر، سرامیک‌های ساده و کم طرحی را انتخاب کنید. سرامیک‌های طرح‌دار، برای محیط‌های کوچک مناسب نیستند، بهتر است این نوع سرامیک‌ها، برای محیط‌های بزرگ به کار رود.
بعد از انتخاب سرامیک مورد نظر، نوبت به آماده سازی محیط می‌رسد. ممکن است در محیطی که قرار است سرامیک شود، هیچ اقدامی صورت نگرفته باشد. به عبارت دیگر، برای اولین بار است که قرار است نصب سرامیک صورت گیرد. در این هنگام باید به مسطح بودن کف توجه کنید، چرا که اگر سرامیک بر روی یک مکان غیر هموار نصب گردد، باعث تکان خوردن، ایجاد ترک و شکستگی می‌شود. اما ممکن است این فضا از قبل سرامیک شده باشد و شما قصد بازسازی آن‌ها را داشته باشید. در این هنگام نیز، ابتدا باید سرامیک‌های قدیمی یا آسیب دیده را جدا کرده و پس از انجام زیرسازی، اقدام به نصب سرامیک‌های جدید کنید. بعد از انجام زیرسازی، نوبت به آماده سازی ملات می‌رسد. با استفاده از کاردک و ابزارهای مخصوص، سطح یکنواختی از ملات را بر کف زمین قرار دهید. سرامیک‌ها را با دقت بسیار بر روی این ملات‌ها قرار دهید. باید دقت کنید که سرامیک‌ها در یک راستا قرار بگیرند. می‌توان در بین سرامیک‌ها، فاصله‌ای اندک را در نظر گرفت تا بعد از اتمام نصب، بر روی آن‌ها دوغاب ریخته شود. انجام این کار، مقاومت نصب را افزایش می‌دهد.

چگونه کف اتاق را سرامیک بکنیم

نکات مهم سرامیک کردن کف اتاق

سرامیک کردن کف اتاق، توسط هر شخصی که قرار است انجام شود، نیاز به دقت و ظرافت بالایی دارد. امروزه به دلیل تنوع اجناس در بازار، انتخاب این محصولات بسیار سخت شده است. اما باید دقت کنید که محصول مورد نظر شما، مناسب جایگاهی باشد که قرار است نصب شود. مثلا برای خرید سرامیک، دو نوع سرامیک وجود دارد: سرامیک مخصوص کف و سرامیک دیواری. ابعاد سرامیک انتخابی نیز باید متناسب با ابعاد جایگاهی که قرار است در آن جا نصب صورت گیرد، باشد. به سلامت سرامیک‌ها نیز توجه کنید، سرامیک‌ها نباید دارای ترک یا لب پریدگی باشند. سرامیک‌ها با استفاده از چسب‌های مخصوص یا ملات، نصب می‌شوند. چسب‌های مناسب این کار نیز باید با آب ترکیب شوند تا خاصیت چسبندگی داشته باشند. باید در حین ترکیب آب به چسب‌های مخصوص و ملات، به نسبت آن‌ها توجه کنید. چرا که اگر در این عناصر بیش از حد آب ریخته شود، ممکن است خاصیت چسبندگی خود را از دست بدهد. اگر میزان آب ترکیبی نیز اندک باشد، ممکن است عمل نصب به خوبی صورت نگیرد و علاوه بر این، مواد زیادی مصرف خواهد شد که هزینه بر خواهد بود.

در هنگام خرید و نصب، حتما به محیط توجه نمائید. کاشی و سرامیک نصب‌شده در سرویس‌های بهداشتی با آشپزخانه و یا سرامیک‌هایی که در کف اتاق خواب و فضای نشیمن است، باید متفاوت باشد. در غیر این صورت، در زیبایی محیط هیچ تأثیری نخواهد داشت. نصب کاشی و سرامیک نیز همانند کارهای دیگر، نیاز به ایمنی دارد. استفاده از وسایلی که ایمنی شما را تضمین می‌کند، بسیار اهمیت دارد. همچنین شما باید قبل از شروع کار، ابزارهای مورد نیاز مانند: کاردک مخصوص، انبر، سطل، متر و ... را آماده کنید.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا