سبد خرید شما خالی می باشد.
0
علت تغییر رنگ سرامیک کف

ساختمان‌ سازان و معماران کاشی را به عنوان کفپوش منتخب در آشپزخانه، حمام، اتاق نشیمن و سایر مکان‌های خانه استفاده می‌کنند. سرامیک ظاهری شیک دارد و کفپوشی با دوام و مستحکم است که به آسانی تمیز می‌شود و می‌تواند بهترین جایگزین برای فرش باشد. با این وجود، ممکن است سرامیک کف با گذر زمان تغییر رنگ دهد. متداول‌ترین عواملی که می‌توانند علت تغییر رنگ سرامیک کف باشند عبارتند از:

  • قرار گرفتن در معرض آب، گرد و غبار، خاک و سایر مایعات
  • رطوبت زیاد و عدم تهویه که باعث ایجاد کپک و قارچ می‌شود
  • دوغاب پر منفذ که جذب آب در آن راحت‌تر انجام می‌پذیرد
  • جمع شدن صابون پس از استحمام روی سرامیک و عدم شستشوی مناسب

علت تغییر رنگ سرامیک کف 

جلوگیری از تغییر رنگ سرامیک کف

در حالی که جارو زدن و تمیز کردن سرامیک کف بخشی از نظافت منظم خانه به شمار می‌رود، اما اغلب به دلیل کمبود وقت یا بی‌حوصلگی این فرایند درست انجام نمی‌پذیرد. باید توجه داشت سرامیک کف برای حفظ درخشندگی خود نیاز به مراقبت دارد.

  • برای جلوگیری از تغییر رنگ سرامیک کف به سرعت مواد ریخته شده بر روی سطح را تمیز کنید.
  • به طور مرتب سرامیک کف را جارو یا جاروبرقی بکشید تا آشغال‌های ریز باعث ساییدگی سطح سرامیک نشوند.
  • پس از پاک کردن کاشی کف، آن را با آب بشویید تا مواد شوینده‌ای که ممکن است روی زمین باقی مانده باشد از بین برود.
  • از استفاده از مواد شیمیایی قوی مانند سفید کننده یا سایر پاک کننده‌ها برای شستشوی سرامیک کف خودداری کنید زیرا ممکن است به درزگیرهای کنار سرامیک آسیب برساند.
  • همیشه سرامیک کف حمام را بعد از دوش گرفتن بشویید یا پاک کنید تا باقی مانده صابون یا رطوبت را از بین ببرید و از ایجاد کپک و قارچ جلوگیری شود.
  • به نظر می‌رسد جذب آب تنها عاملی است که رنگ سرامیک کف را تغییر می‌دهد. اگر آب پشت سرامیک نفوذ کند یا پشت سرامیک گیر کند، شروع به حرکت می‌کند و بیسکویت سرامیک (قطعات خاکی سرامیک) مرطوب می‌شود.

جلوگیری از تغییر رنگ سرامیک کف   

پس از تشخیص تغییر رنگ سرامیک کف چه کنیم؟

اگر متوجه شدید که سرامیک کف نقاط مرطوب خانه‌تان تغییر رنگ داده و تیره‌تر شده است، در اسرع وقت به این وضعیت رسیدگی کنید. با توجه به اینکه سرامیک کف به صورت خودکار تغییر رنگ نمی‌دهد، علت تغییر رنگ سرامیک کف نشان دهنده مشکلی است که در صورت عدم مراقبت می‌تواند باعث آسیب جدی به خانه‌تان شود. مشکل اصلی می‌تواند نصب اشتباه سرامیک در کف و یا نشت جدی آب باشد. اگر لوله آب پشت دیوار نشتی داشته باشد نیز همین اتفاق می‌افتد.

علت نم کشیدن سرامیک

تمامی عواملی که تاکنون به عنوان علت تغییر رنگ سرامیک کف شناسایی شدند، باعث نم کشیدن سرامیک نیز می‌شوند. در حقیقت، پس از اینکه آب به سرامیک کف نفوذ می‌کند و عملا سرامیک کف نم می‌کشد، تغییر رنگ نیز ایجاد می‌شود. از علائم دیگر نم کشیدن سرامیک می‌توان به شل شدن سرامیک‌ها اشاره کرد. در این حالت سرامیک به زمین نمی‌چسبد و در محل خودش جابه‌جا می‌شود. بوی بد نیز نشان از نم کشیدن سرامیک دارد. در صورتیکه آب به سرامیک نفوذ کند محلی برای رشد کپک می‌شود که بوی بسیار تندی دارد. وجود ناگهانی آفت‌هایی مانند موریانه یا مورچه نیز از علائم نم کشیدن سرامیک هستند.

علت نم کشیدن سرامیک  

برای رفع نم سرامیک می‌توانیم راه‌ حل‌های فراوانی را به شما ارائه بدهیم، برای مثال:

  • مهمترین راهکار شناسایی مسیر عبور لوله آب و فاضلاب در کف و دیوار ساختمان است. سپس این مناطق را باید به وسیله ملات بسیار قوی پر کنیم تا مانند عایقی برای سرامیک عمل کنند.
  • سرامیک مورد استفاده در فضاهایی که در معرض و یا مجاورت آب و رطوبت قرار دارند به سادگی نم می‌کشند. برای جلوگیری از این کار باید بستر سرامیک را عایق رطوبتی کنیم.
  • استفاده از دوغاب ضخیم‌تر نیز می‌تواند احتمال نم کشیدن سرامیک را کاهش دهد.
  • به شما توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از نم کشیدن سرامیک، پس از شستشوی فضاهایی که در آن سرامیک به کار رفته است سعی کنید به وسیله آب‌جمع کن و پارچه خشک سطح سرامیک را خشک کنید تا از نفوذ آب به داخل سرامیک جلوگیری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با روش های تغییر رنگ سرامیک کف و دیوار با ما در مارکت سرام همراه باشید. کارشناسان ما پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه هستند.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا