سبد خرید شما خالی می باشد.
0
برای کف حیاط سرامیک بهتر است یا موزاییک

اگر به دنبال بهترین مصالح ساختمانی برای کف سازی حیاط ساختمان و املاکتان هستید و قصد دارید برای مدت طولانی مجبور به بازسازی و تعمیر آن نباشید این مطلب به شما کمک می‌کند از بین سرامیک کف و موزاییک بهترین گزینه را انتخاب کنید. با توجه به اینکه کف حیاط در معرض آفتاب، باران و برف قرار دارد و ممکن است محل پر رفت و آمدی باشید، بهتر است ابتدا از ویژگی‌های مصالح مناسب کف حیاط آگاهی داشته باشید.

برای خرید مصالح مناسب کف حیاط چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم؟

استحکام
مصالحی که برای فضای بیرونی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند باید دارای استحکام مناسبی باشند و بتوانند طیف وسیعی از دما و شرایط آب و هوایی را تحمل کنند. همچنین میزان استفاده از حیاط متفاوت است، برای نمونه حیاط یک زوج بازنشسته آرام نیاز به مصالح متفاوتی نسبت به خانواده‌ای دارد که کودکان بازیگوش و فعالشان وسایل بازی خود را به اطراف پرتاب می‌کنند.

بودجه
یک حیاط می‌تواند فضایی کاملاً وسیع باشد و پوشاندن آن با مصالح لوکس می‌تواند بسیار بیشتر از کف سازی فضای داخلی کوچکتر مانند حمام هزینه داشته باشد. به همین دلیل، هزینه یک عامل بسیار مهم در انتخاب مصالح کف سازی حیاط است.

سبک
حیاط باید با نمای کلی ساختمان و ویژگی‌های معماری و مصالح آن ارتباط و هماهنگی داشته باشد. به همین دلیل لازم است پیش از اقدام به خرید مصالح مورد نیاز برای کف حیاط به معماری کلی فضا دقت بیشتری شود تا چند دستگی در فضا ایجاد نشود.

قرار گرفتن در معرض نور
میزان دریافت نور خورشید در حیاط بر انتخاب نوع سرامیک آن تأثیر می‌گذارد. فضاهای روشن و آفتابی مستلزم سرامیک‌های تیره‌تر هستند، در حالی که مناطق کم نور و سایه دار باید با مصالح روشن‌تری ساخته شوند تا فضا را روشن‌تر و پر نورتر کنند.

برای خرید مصالح مناسب کف حیاط چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم؟   

مزایا و معایب موزاییک برای کف حیاط

موزاییک به دلیل استقامت منحصر به فردش یکی از مصالح بی‌نظیر برای کف حیاط است. علاوه بر این، موزاییک در طیف وسیعی از رنگ‌ها و سبک‌های مختلف در بازار وجود دارد.

  • بادوام: موزاییک به دلیل جذب کم آب می‌تواند در برابر رطوبت مقاومت کند، در نتیجه آب به داخل موزاییک نفوذ نمی‌کند و به آن آسیب نمی‌دهد. این ویژگی از ترک خوردگی در اثر انجماد جلوگیری می‌کند و برای مناطق سرد بسیار ایده‌آل است.
  • مقاوم در برابر دما: موزاییک در برابر درجه حرارت بسیار سرد و گرم و در برابر آتش و یخ زدگی بسیار مقاوم است.
  • بی خطر: موزاییک به عنوان کف پوش فضای باز مانند بسیاری از کف پوش‌های دیگر لغزنده نیست و احتمال لغزش را به ویژه در هوای مرطوب یا دمای انجماد به حداقل می‌رساند.
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی: موزاییک اگر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرد نسبت به دیگر مصالح کمتر دچار پوسیدگی و خوردگی می‌شود.
  • تنوع: موزاییک طیف وسیعی از گزینه‌ها را از نظر اندازه، رنگ، بافت، طرح و سبک ارائه می‌دهد.
  • بهداشتی: موزاییکی که در فضای باز استفاده می‌شود دارای خواص شیمیایی فعال نیست و همین موضوع مانع رشد ویروس‌، کپک، قارچ و سایر باکتری‌ها می‌شود.

مزایا و معایب موزاییک برای کف حیاط   

سرامیک برای کف حیاط بگیرم؟

به طور کلی، سرامیک برای کف پوش حیاط‌هایی که قرار نیست به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار بگیرند مصالح خوبی به شمار می‌رود. اگر سرامیک کف حیاط را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که برای استفاده در حیاط به اندازه کافی مقاوم و محکم است. سرامیکی که به عنوان کاشی‌های دیواری به بازار عرضه می‌شوند معمولاً برای استفاده در کف حیاط به اندازه کافی قوی نیستند. همچنین از سرامیک برای فضاهای بیرونی که دارای سایبان هستند استفاده می‌شود زیرا سرامیک نباید در معرض مستقیم نور خورشید و دیگر عوامل آب و هوایی قرار بگیرد. با این وجود سرامیک از مزایا و معایب زیر برخوردار است:

مزایای سرامیک به عنوان کفپوش حیاط

  • تنوع طرح و رنگ و فرم
  • تطبیق پذیری با دیگر مصالح ساختمانی
  • نقطه ذوب بالا
  • مقاوم در برابر لک شدن

مزایای سرامیک به عنوان کفپوش حیاط 

سرامیک به عنوان کفپوش حیاط چه معایبی دارد؟

  • بیشتر سرامیک‌ها مستعد ترک خوردگی هستند.
  • سرامیک مقاومت کمتری نسبت به موزاییک دارد و در برابر بارگیری سنگین آسیب پذیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در مارکت سرام تماس حاصل فرمایید.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا