سبد خرید شما خالی می باشد.
0
چسباندن سرامیک کف

چه کاشی دیواری و چه کف، این کاشی ها باید کاملاً به سطح پایه خود بچسبند. امروزه تقاضاهای زیادی برای چسب کاشی به وجود آمده است. چسب کاشی سرامیک می تواند کاشی ها را برای سال ها ثابت نگه دارد. کار با این چسب ها خیلی سریع و آسان است، البته باید فضای بین کاشی و بستر را به اندازه کافی پر کنند. اما در موقع کار با چسب کاشی باید سریع عمل کرد، در غیراینصورت چسب می گیرد و کار سخت می شود. با روش های مختلف و با مواد گوناگون می توان سرامیک کف را نصب کرد که در ادامه به بیان دو مورد می پردازیم. برای تهیه و اطلاع از قیمت سرامیک کف می توانید به فروشگاه اینترنتی مارکت سرام مراجعه نمایید.

استفاده از ملات تینست برای چسباندن سرامیک کف

انتخاب ملاتی مناسب برای نصب کاشی از اهمیتی خاص برخوردار است. دراغلب موارد مکانی که کاشی نصب می شود به طور واضح تعیین کننده بهترین گزینه برای ملات بوده و گاهی هم نوع کاشی، عاملی تاثیرگذار است. ملات تینست، ملات کاشی پیش فرض، جهت بیشتر کاربردهای داخلی و خارجی است. تینست ملاتی متشکل از سیمان پرتلند، ماسه سیلیس و عوامل نگهدارنده رطوبت بوده و دارای قوام، صاف، لغزنده و شبیه گل است.

مزایا و معایب ملات تینست برای نصب سرامیک کف

ملات کاشی تینست پیوند بسیار مستحکمی داشته و در برابر رطوبت و رشد کپک مقاوم است. تینست همچنین ضد حرارت می باشد؛ بنابراین در محیط های گرم، قدرت خود را از دست نخواهد داد و از آنجا که سیمانی است، از نظر ابعادی پایدار بوده و منقبض نمی شود. همچنین این ملات تحت تأثیر رطوبت قرار نمی گیرد، لذا برای کاشی کف و مناطق مرطوب مناسب خواهد بود البته ملات تینست ممکن است ترک بخورد، به خاطر همین می توان آن را با افزودنی مخصوص لاتکس، مخلوط کنید تا مقاومتش افزایش یابد.

مزایا و معایب ملات تینست

استفاده از ملات کاشی اپوکسی برای چسباندن سرامیک کف

ملات کاشی اپوکسی دارای دو یا سه جزء جداگانه است که باید پیش از استفاده توسط کاربر مخلوط شوند. علاوه براین، ملات اپوکسی به سرعت خشک شده به همین دلیل برای ایجاد تغییرات زمان کوتاهی خواهید داشت. لذا به دلیل دشواری کار با ملات های اپوکسی، این ملات بیشتر  مورد استفاده نصاب های حرفه ای کاشیمی باشد. این ملات در برابر آب نفوذ ناپذیر است و احتیاجی به برخی مواد افزودنی خاص لاتکس ندارد. ملات های اپوکسی برای ظروف چینی و سرامیک و همچنین شیشه، سنگ، فلز، موزاییک و سنگریزه ها به خوبی موثرند. از ملات اپوکسی حتی می توان برای نصب کفپوش لاستیکی یا کف بلوک چوبی نیز استفاده کرد.

مزایا و معایب ملات کاشی اپوکسی

ملات های مبتنی بر اپوکسی، مقاومت فشاری بالایی دارند و به خوبی به سنگ های پشت رزین می چسبند. همچنین مقاومت مکانیکی قوی دارند، بنابراین می توانند کاشی را محکم نگه دارند و در برابر فشردگی مقاومت می کنند. ملات های اپوکسی رنگی، روی کاشی و سرامیک و یا چینی نشت نمی کنند و در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی مقاوم اند.
دمای مناسب برای نصب باید بین 60 تا 90 درجه فارنهایت باشد. نصب را می توان روی سطحی مرطوب انجام داد، اما بتن جدید باید حداقل 28 روز قبل از چسباندن کاشی ترمیم شود. ملات اپوکسی گرانتر از تینست است و درعین حال بوی شدیدی هم دارد.

روش های صحیح نصب و چسباندن سرامیک دیواری و کف، از مواردی است که به دوام آن کمک زیادی خواهد نمود. در این راستا می توان از چسب کاشی و یا ملات های مختلف، با توجه به نوع کاشی و محل نصب آن، استفاده کرد.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا