سبد خرید شما خالی می باشد.
0
نصب سرامیک روی گچ

برای نصب سرامیک بهتر است از سرامیک کاران مجرب و استادکاران کمک بگیرید. زیرا به دلیل تجربه و تخصص در کار می توانند کار را به بهترین شکل انجام دهند. اما اگر خواستید خودتان این کار را انجام دهید هم نگران نباشید. ما روش آن را به شما می گوییم.

مواد و مصالح مورد نیاز برای نصب سرامیک روی گچ

همانطور که می دانید برای نصب سرامیک به ابزار خاصی نیاز داریم؛ وسایلی که می توان آن ها را از فروشگاه های سخت افزار خریداری کرد. وسایلی مانند:

  • سرامیک
  • پرایمر درزگیر
  • ماله دندانه دار
  • غلتک
  • نوار اندازه گیری
  • مداد و پاک کن
  • چسب سرامیک
  • سرامیک بر
  • دوغاب
  • پارچه یا اسفنج

مواد و مصالح مورد نیاز برای نصب سرامیک روی گچ

نحوه نصب سرامیک روی گچ

پس از تهیه وسایل بالا باید محل نصب سرامیک را آماده کنید. برای این کار باید حداقل دو هفته از گچ کاری دیوار گذشته باشد تا بتوان روی آن سرامیک را نصب کرد.
این را هم به یاد داشته باشید که در صورتی که دیوار گچی قدیمی است باید هر گونه حفره یا سوراخ را تعمیر کرد و اجازه داد خشک شود. در برخی موارد لازم است دیوار به طور کامل گچ کاری شود که در این صورت باید ۱۴ روز صبر کنید.
قبل از شروع به نصب سرامیک دقت کنید که دیوار گچی کاملا تمیز و خشک باشد. در صورتی که می خواهید سرامیک را در محلی مرطوب مانند حمام نصب کنید باید قبل از سرامیک یک لایه سیمان به عنوان ضد آب روی دیوار بکشید. این کار از رشد کپک قارچی نیز جلوگیری می کند. به این پرایمر باید حداقل ۲۴ ساعت زمان داد تا خشک شود.
در مرحله بعد دیوار گچی که می خواهید آن را سرامیک کنید باید اندازه گیری شود. سرامیک ها را روی زمین چیده تا منظره نصب را ببینید و تغییرات لازم را قبل از نصب انجام دهید. باید چیدمان شما به گونه ای باشد که دور ریز سرامیک بسیار کم شود.
سپس به وسیله نوار اندازه گیری خط وسط دیوار را یافته و با خطی عمودی دیوار را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. بعد از انجام این کار لایه ای نازک از چسب را به وسیله ماله دندانه دار به صورت افقی روی دیوار گچی بکشید. دقت کنید ماله را به صورت ۴۵ درجه نگه دارید و به گونه ای آن را حرکت دهید که اندازه و ضخامت چسب در سراسر مربع برابر باشد.
لایه چسب باید بسیار نازک و خطی که با مداد کشیدید از زیر آن قابل مشاهده باشد. این چسب فورا خشک می شود پس باید سرامیک بلافاصله بعد از استفاده از چسب نصب شود.
در مرحله بعد هر سرامیک را بر روی لایه چسب با خط مداد در کنار سرامیک دیگر تراز کنید، یک لایه چسب در کنار سرامیکی که تازه نصب شده بکشید و سرامیک ردیف بعد را بچسبانید.
بعد از اتمام کار سرامیک ها را به وسیله پارچه ای مرطوب پاک و چسب اضافی را حذف کنید. سپس 24 ساعت زمان داده و جدا کننده های سرامیک را بردارید.
برای مرحله آخر باید پس از خشک شدن دیوار، لایه ای نازک از ملات را با ماله لاستیکی از بالا به پایین بر سطح سرامیک بکشید تا دوغاب به عمق شکاف ها رفته و بین سرامیک ها را پر کند. در انتها ملات اضافی را با پارچه مرطوب پاک کرده و ۳ روز اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا