سبد خرید شما خالی می باشد.
0
نصب سرامیک با پودر سنگ

استفاده از کاشی و سرامیک به عنوان کف پوش در آشپزخانه و حمام امری رایج است. کاشی و سرامیک در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید می شود که استفاده از هر کدام در آشپزخانه می تواند زیبایی منحصر به فردی به آن بدهد.
اما، مهم تر از زیبایی و طرح سرامیک، نحوه نصب آن است که اگر به درستی انجام نشود نه تنها هیچ زیبایی خاصی به محیط خانه شما نمی بخشد بلکه فضا را دلگیر و زشت می کند.
به همین منظور در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه درست نصب سرامیک بیشتر آشنا کنیم.

سرامیک به چه روش هایی نصب می شود؟

به طور کلی برای نصب سرامیک از دو روش سرامیک کاری چسبی و سرامیک کاری دوغابی استفاده می شود. اما تجربه نشان داده که روش دوغابی بسیار بهتر بوده و از استحکام بالاتری برخوردار است.
به همین سبب ما نیز تنها سرامیک کاری به روش دوغابی را توضیح می دهیم.

سرامیک به چه روش هایی نصب می شود؟

نصب سرامیک با پودر سنگ در ۳ مرحله

  • نصب سرامیک
    برای شروع ابتدا باید سرامیک را در بستری از ملات قرار داد و توسط چکش و تخته مال سطح آن را صاف کنید. توجه داشته باشید هنگام قرار دادن سرامیک، ملات باید کاملاً شل و چسبنده باشد. در غیر این صورت طولی نخواهد کشید که سرامیک از ملات جدا خواهد شد.
    پس از آن که ملات به سرامیک گیرش پیدا کرد سطح سرامیک را با آب خیس کنید تا کاغذ روی آن جدا شود. سپس مقداری دوغاب روی آن بریزید تا درزهای آن را پوشش دهد. فراموش نکنید که سطح ملات باید کاملاً صاف و تراز باشد. در غیر این صورت ناهمواری های ایجاد شده می تواند هوا را به داخل ملات هدایت و در نتیجه آن را خشک کند.
  • بندکشی سرامیک
    هنگامی که سرامیک کمی به ملات چسبید باید دوغاب را که ترکیبی از سیمان و پودر سنگ است برای پر کردن بندها مورد استفاده قرار دهید. لازم به ذکر است برای این که رنگ بندکشی با سرامیک یکسان باشد از پودر سنگ های رنگی استفاده کنید. این کار موجب می شود تا زیبایی سرامیک دوچندان شود.
  • نگهداری از سرامیک پس از نصب
    برای این که سرامیک به خوبی مراحل جذب و گیرندگی خود را طی کند، بهتر است تا سه روز از ضربه زدن به آن جلوگیری شود. همچنین درجه حرارت محل سرامیک شده را نباید کمتر از 5 درجه سانتی گراد در نظر گرفت. چراکه احتمال یخ زدن دوغاب در این حالت بسیار زیاد است.
    برای آن که سرامیک ها فرایند گیرندگی خود را سریع‌تر طی کنند توصیه می شود در چند نوبت آن را آبیاری کنید. این کار نه تنها حفره های بند سرامیک را پر می کند، بلکه به چسبندگی ملات و سرامیک نیز کمک می کند.

سخن پایانی
همان‌طور که مشاهده کردید سرامیک کاری با دوغاب سیمان و پودر سنگ بسیار راحت بوده و تنها نیاز به تجربه دارد. مهم ترین مرحله در سرامیک کاری بندکشی آن است. چرا که اگر سرامیک ها بعد از نصب به خوبی بندکشی نشوند امکان ورود اکسیژن و هوا به داخل ملات وجود خواهد و در نتیجه سرامیک پس از مدتی از جای خود کنده می شود.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا