سبد خرید شما خالی می باشد.
0
کاشی کاری در زمستان

با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و مواجهه مداوم کاشی های به کار رفته در نما یا حیاط ساختمان با انواع آب و هوا، باید توجه داشت که این اتفاق به مرور زمان ممکن است بر روی کاشی های کار شده تاثیرگذار باشد. بنابراین هنگام انتخاب کاشی باید به مقاومت آن در برابر لغزش، مواد شیمیایی و شرایط آب و هوایی خیلی گرم یا سرد توجه داشته باشید.

کدام کاشی برای آب و هوای سرد مناسب است؟

همان طور که درجه حرارت بالا بر روی وضعیت کاشی تاثیرگذار است، سردی هوا نیز بسیار موثر است. برای کاشی کاری در آب و هوای خیلی سرد از کاشی هایی که جذبشان پایین یا در حد صفر است استفاده کنید، زیرا در زمستان تخلخل های کاشی از آب پر شده و پس از انبساط، کاشی می شکند. میزان تخلخل برای چنین کاشی هایی حدوداً ٣% یا کمتر بیان شده است.

کدام کاشی برای آب و هوای سرد مناسب است؟

نکات مهم کاشی کاری در هوای سرد

برای این کار باید به توصیه های کارخانه تولید کننده کاشی در شرایط آب و هوایی خاص دقت داشته باشید. با توجه به این موضوع که ممکن است کف محیط کاشی کاری شده در زمستان دچار یخ زدگی شود، تا دیوارها هم برسد و سپس در تابستان به دلیل گرم بودن هوا یخ ها ذوب شوند و کف کاشی کاری شده لغزنده شود، باید هنگام خرید توجه کنید تا کاشی های بیرونی شما توان تحمل انواع تغییرات جوی را بدون شکستگی یا ترک خوردگی داشته باشند.
برای شرایط جوی بسیار سرد ملات پلیمری، چسپ های پلیمری، کاربرد نبشی مخصوص و پوشاندن سطح زمین با یک غشا جدا کننده گزینههای مناسبی هستند تا از آسیب به کاشی و خسارت بعدی جلوگیری شود.

  • ملات پلیمری: این ملات از استحکام بالایی برخوردار بوده، جذب آب در آن بسیار پایین است و از ورود رطوبت جلوگیری می کند.
  • چسپ های پلیمری: این چسپ ها انتخاب خوبی هستند چرا که در فرآیند انجماد و ذوب مقاومت بالایی نشان می دهند. البته مقاومت ویژه خمشی و مکانیکی این ملات از بروز شکستگی و جا به جایی کاشی جلوگیری می کند.
  • کاربرد نبشی مخصوص: این کار سبب جلوگیری از بروز شکستگی و حرکت کاشی های کار شده می شود.
  • پوشاندن سطح زمین با یک غشا جدا کننده: می توان با یک بستر سیمانی یا هر غشا جداکننده ای از آسیب رسانی رطوبت به کف و بروز شکستگی یا ترک جلوگیری کرد.

همچنین می توانید از سیلرکشی برای حفاظت از کاشی در برابر لکه ها و رطوبت استفاده کنید. برای انجام این کار می‌توان از اسپری سیلر استفاده کرد که بعد از ٦ الی ٨ ساعت کاملاً خشک می شود.
توصیه می شود برای کاشی کاری در مناطق سرد و یخ بندان از سرامیک پرسلان استفاده شود که هیچ گونه جذب آبی ندارد.
در هوای سرد پس از نصب کاشی لازم است میزان درجه حرارت را حداقل بالای ١٠ درجه سانتی گراد حفظ کنید. برای این منظور می توانید از یک بخاری در ساختمان استفاده کنید.
اگر به دنبال زمان مناسب برای کاشی کاری در شرایط جوی سرد هستید، اواخر تابستان که متوسط درجه حرارت ٦٨ تا ٧٢ درجه است زمان خوبی است زیرا به شما کمک می کند بدون یخ زدگی، شکستگی و آسیب ناشی از سرما، کاشی کاری خود را انجام دهید.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا