سبد خرید شما خالی می باشد.
0
محاسبه ملات سرامیک

در زمان کنونی تمامی فعالیت های صنعتی با برنامه ریزی انجام می شود و همچنین در زمینه ساختمان سازی نیز باید اطلاعات کافی در مورد میزان مصرف مواد اولیه داشته باشیم تا تصمیم مناسبی را اتخاد کنیم. از جمله این اطلاعات می توان به میزان مورد نیاز ملات برای اجرای سرامیک اشاره کرد که در این مقاله به نحوه محاسبه ملات سرامیک پرداخته می شود. برای اطلاع از قیمت سرامیک به مارکت سرام مراجعه نمایید.

اهمیت ملات سرامیک

برای قرار دادن و ثابت کردن سرامیک بر روی دیوار و یا کف ساختمان از ملات استفاده می شود. در گذشته برای اجرای سرامیک از ملات شن و سیمان استفاده می کردند اما اخیرا موادی مورد استفاده قرار می گیرند که چسبندگی مناسبی داشته و از ترکیب چند ماده از جمله سیمان و چسب به وجود آمده اند که کافی است آنها را با آب مخلوط کرد و بر روی محل مورد نظر قرار داد و در نهایت سرامیک ها را اجرا کرد.

اهمیت ملات سرامیک

روش های محاسبه ملات سرامیک

در ابتدا باید مشخص کرد که از چه نوع ملاتی می خواهیم برای نصب سرامیک استفاده کنیم، برای محاسبه میزان مورد نیاز ملات برای نصب سرامیک به طور کلی می توان از روش های زیر کمک گرفت:

  • سوال کردن از بنا که به دلیل داشتن تجربه می تواند اطلاعات مناسبی در اختیار ما قرار بدهد برای مثال بصورت متوسط برای اجرای سرامیک کف به میزان 2 تن ماسه در هر متر مکعب از سرامیک، مورد نیاز است (در واقع میزان سطح سرامیک را محاسبه و در نهایت ملات مورد نیاز آن را خواهیم داشت)
  • شرکت های سازنده ملات های بسته بندی شده نیز میزان مورد نیاز برای هر متر مربع را مشخص کرده اند که می توان از اطلاعات آن ها استفاده کرد.
  • بصورت کلی سرامیک را می توان در کف ساختمان و همچنین در دیوارها اجرا کرد که در مورد دیوار ها به چسبندگی بیشتری نیاز است و باید سیمان با نسبت بالاتری به کار برده شود. علاوه بر این برای زودتر خشک شدن ملات بر روی آن، سیمان می ریزند که چسبندگی و دوام آن نیز افزایش می یابد و در مورد کف ساختمان می توان از نسبت کمتر سیمان و ماسه استفاده کرد زیرا نیروی کمتری برای نگه داشتن سرامیک نیاز است.
  • با استفاده از نرم افزار های طراحی صنعتی همچون رویت (Revit) نیز می توان میزان مورد نیاز ملات را مشخص کرد که مقدار دقیقی به ما می دهد، اما بهتر است در هر روش یک ضریب اطمینان اختیار کرد تا میزان پرت مواد نیز در محاسبات لحاظ گردد. 

با توجه به روش هایی که در بالا ارائه شد، می توان میزان مورد نیاز ملات برای هر سرامیک را محاسبه کرد. همواره نیاز داریم تا اطلاعات مناسبی در مورد مواد اولیه مورد نیاز داشته باشیم زیرا ساختمان ها و مجتمع های مسکونی بزرگی در حال اجرا و ساخت در سراسر دنیا می باشد و میزان مواد اولیه مصرفی مثل آجر، سیمان، کاشی دیوار، سرامیک کف و ... برای ما اهمیت ویژه ای دارد، با توجه به قیمت بالای مواد اولیه، با داشتن روشی مناسب می توان مقدار مورد نیاز را محاسبه کرد و از اتلاف وقت و هزینه ها جلوگیری به عمل آورد.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا