سبد خرید شما خالی می باشد.
0
کاشی کاری چیست

هنر کاشی کاری یکی از اغوا کننده ترین روش ها برای زیبا نمودن فضای اطراف است. کاشی ها به دلیل دوامشان، بسیار ارزشمندند. لذا بیش از هر زمان دیگری به موضوعی قابل تامل، جهت داشتن طرحی جذاب تبدیل شده اند. شما هم ممکن است به زیبایی های خیره کننده کاشی ها دلبسته شده باشید، اما با وجود هزاران گزینه، ممکن است ندانید که باید از کجا شروع کنید. هنر کاشی کاری، به شما خواهد گفت که از چه مواردی، چگونه و در کجا استفاده کنید، تا تصاویری به یاد ماندنی در ذهن ها حک نمایید. انتخاب بهترین مواد برای فضاهایی خاص، ملاحظات نصب و نگهداری و جنبه های زیبایی شناختی، می تواند کاشی و هنر کاشی کاری را هر چه بیشتر مورد توجه قرار دهد. پس باید در انتخاب رنگ، الگو، نقوش، بافت، مواد و شکل کاشی ها دقت نمود. از کاشی ها قرن ها به صورت تزئینی استفاده می شده است؛ لذا کاشی و سرامیک یکی از قدیمی ترین ابزار، برای نمایش هنرهای تزئینی است. قرن هاست که به دلیل دوام و زیبایی خیره کننده شان، کاشی ها بسیار ارزشمند بوده اند.برای اطلاع از قیمت کاشی و سرامیک به مارکت سرام بپیوندید.

تاریخچه کاشی سرامیک و کاشی کاری

اولین استفاده از کاشی های تزئینی در مصر یافت شده و قدمت آن از حدود 4000 سال قبل از میلاد مسیح است. در دوره اسلامی، کاشی و سرامیک تزئینی رواج پیدا کرد و برخی از نمونه های زیبا از کاشی کاری شامل کاشی های اسلامی در مسجد سید اصفهان، گنبد مراغه و مسجد جامع گناباد می باشد. برخی از بهترین و پیچیده ترین نمونه های کاشی کاری، در زمان امپراتوری تیموریان انجام شده است. آنها از کاشی های تک رنگی که به شکل های کوچک برش خورده و پانل، ایجاد می شده، استفاده می کردند. کاشی در اروپا ابتدا از اسپانیا، در زمان مورها و سپس به کشورهای همسایه گسترش یافت. در قرون 17 و 18، هلند با کاشی های دلفت ور خود، به مرکز مهم کاشی های تزئینی تبدیل شد. این کاشی ها به دلیل رنگ آمیزی آبی و سفید جذابشان، معروف شدند.

کاشی کاری های تزئینی و انقلاب صنعتی

انقلاب صنعتی به خاطر گذار به فرآیندهای جدید تولید، به جای تولید دستی، شناخته شده است. به عبارتی زمان نوآوری های جدید بود و انگلیسی ها از فرایند ساخت، برای تولید انبوه کاشی و سرامیک استفاده کردند. با اینکه در این زمان هنوز کاشی های دست ساز محبوبیت داشتند، اما تولید انبوه کاشی و سرامیک به افراد بیشتری اجازه می داد تا از زیبایی ماندگارش برخوردار شوند.

کاشی کاری های تزئینی و انقلاب صنعتی

کاشی کاری های تزئینی و قرن 20

در اوایل قرن 20، کاشی ها و کاشی کاری، همچنان محبوبیت داشتند. روند دیگر اوایل قرن بیستم، کاشی های تزئینی متاثر از سبک های آرت نوو و آرت دکو بود که بین سال های 1900 تا 1940 معروف شدند. این کاشی ها دارای رنگ های روشن با طرح های غنی بودند.
این روزها، هنر کاشی کاری و کاشی های سرامیکی تزئینی محبوبیت زیادی دارند و به صورت دکورهایی خیره کننده در خارج و داخل ساختمان ها استفاده می شوند. کاشی های مدرن در طیف گسترده ای از رنگ ها موجودند و می توان آنها را برای تمام مکان ها از جمله استخرها و دیوارهای بیرون، حمام، آشپزخانه و حتی آثار هنری دیواری سفارش داد. برای تهیه انواع کاشی و سرامیک در طرح هایی مثل سرامیک طرح آنتیک، طرح پارکت و غیره به فروشگاه اینترنتی مارک سرام مراجعه نمایید.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا