سبد خرید شما خالی می باشد.
0
راهنمای انتخاب کاشی آشپزخانه

اگر به تازگی قصد دارید که آشپزخانه خود را کاشی کاری کنید یا آن ها را تعویض کنید، بهتر است که از قبل درباره عوامل تاثیر گذار در انتخاب آن اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در متن زیر درباره مهم ترین عامل هایی که درباره انتخاب کاشی آشپزخانه می توانند مهم و تاثیر گذار باشند، برای شما صحبت هایی خواهیم داشت و به عبارتی راهنمای انتخاب کاشی آشپزخانه را در اختیارتان می گذاریم.
آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های خانه است که نقش بسیار زیادی در دکوراسیون منزل خانه شما ایفا می کند و اگر کاشی آشپزخانه شما به نحوی درست و با توجه به اصول صحیح نصب نشوند، آشپزخانه و درنهایت منزل شما بسیار زشت و زننده دیده خواهد شد. پس بهتر است که قبل از اجرای هر دکوری برای آشپزخانه تان، به خصوص کاشی، اصول صحیح آن را یاد بگیرید .

عوامل مهم در انتخاب کاشی آشپزخانه

قبل از گرفتن هر تصمیمی، باید عوامل تاثیر گذار بر آن موضوع را در نظر گرفت. انتخاب کاشی آشپزخانه نیز از این مسئله مستثنی نیست. عوامل مهم در تصمیم گیری برای خرید کاشی آشپزخانه عبارتند از :

1. رنگ کاشی مورد نظر:

در هنگام انتخاب کاشی آشپزخانه باید دقت کرد که رنگ کاشی ها متناسب با کل دکوراسیون منزلتان باشد؛ اگر این هماهنگی را رعایت نکنید خانه شما بسیار شلوغ، نامرتب و البته بی کلاس به نظر خواهد آمد. منظور از این مطلب این است که اگر رنگ مورد علاقه شما در انتخاب کاشی آشپزخانه با رنگ دیگر اثاث خانه یکسان نباشد، دکور خانه شما جلوه جالبی نخواهد داشت. پس از ابتدا رنگ دکوراسیون تان را مطابق با رنگ مورد علاقه تان بچینید تا هنگام انتخاب رنگ کاشی نیز به مشکل برنخورید .

راهنمای انتخاب کاشی آشپزخانه

2. طرح مدرن و به روز در انتخاب کاشی آشپزخانه:

دقت کنید که در هنگام انتخاب کاشی برای آشپزخانه تان از طرح های روز استفاده کنید؛ در غیر این صورت با انتخاب های نادرست باعث خواهید شد که آشپزخانه تان به صورتی قدیمی جلوه کند و در چشم بیننده جذاب به نظر نیاید که در نهایت همه این عوامل باعث خواهند شد که همه هزینه های شما در زیبا سازی آشپزخانه و در نهایت منزلتان به هدر برود.

3. انتخاب کاشی مناسب برای دیوارهای آشپزخانه و بین کابینت ها:

دیوارهای آشپزخانه بیش از کف آن در معرض دید است، پس زمانی که برای این قسمت از آشپزخانه در حال انتخاب کاشی هستید این نکته را نیز در نظر بگیرید که رنگ کاشی ها باید متناسب با رنگ کابینت ها باشد تا دکوارسیون آشپزخانه تان برهم نخورد و هماهنگی خود را با رنگ سایر دکورهای منزلتان از دست ندهد. برای مثال اگر رنگ کابینت های شما آبی کاربنی است، باید رنگی در طیف رنگی آبی کم رنگ برای کاشی دیوارهای آشپزخانه در نظر بگیرید یا اگر رنگ کابینت های شما قهوه ای سوخته است، بهتر است رنگی در حدود طیف کم رنگ همین رنگ را برای کاشی هایتان در نظر بگیرید. هم چنین این قسمت از کاشی ها برای ایجاد زیبایی بیشتر باید با ظرافت خاصی چیده و دوغاب کاری شوند.

راهنمای انتخاب کاشی آشپزخانه

4. انتخاب کاشی مناسب برای کف آشپزخانه:

در انتخاب کاشی و سرامیک کف آشپزخانه، باید سرامیکی را انتخاب کرد که از کم ترین میزان سرخوردگی برخوردار باشد، چون کف آشپزخانه به حد کافی به علت ریختن چربی و آب بر روی آن لیز می شود. در انتخاب سایز مناسب کاشی برای کف آشپزخانه نیز باید دقت کافی و لازم را مبذول کرد؛ چون کاشی های بزرگ به اندازه کافی شیب نداشته و نمی توانند در هدایت آب به سمت کفشو مناسب باشند و هم چنین اگر از حد معینی کوچک تر باشند ، باعث تجمع آلودگی و چربی زیاد ، بین درزهای کاشی می شوند . پس مناسب ترین طرح کاشی برای کف آشپزخانه ، سرامیکی در اندازه و رکتیفای (یا همان کالیبره که به علت برش با لیزر بسیار ظریفند و هنگام چیدن آن ها در محل مورد نظر، به دلیل داشتن کم ترین درز بین کاشی ها، تجمع آلودگی در بین آن ها به کم ترین میزان خود می رسد) متوسط است .

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا