سبد خرید شما خالی می باشد.
0
ترک خوردن کاشی بدنه

اگر دچار مشکل ترک خوردن کاشی بدنه ساختمان خود شده اید و علت آن را نمی دانید، بهتر است که متن زیر را بخوانید تا بتوانید دلیل مشکل خود را بیابید و در صدد یافتن راه حلی برای رفع آن باشید؛ یا اگر جزء افرادی هستید که می خواهید به تازگی ساختمان خود را کاشی کاری کنید، بهتر است که ابتدا با عوامل مشکل ساز در ترک خوردن کاشی دیوار ساختمان آشنا شوید و سپس به کاشی کاری ساختمان خود بپردازید تا به این مشکل بر نخورید. اگر با متن همراه باشید با مفهوم ترک خوردن کاشی بدنه ساختمان و علل آن و نیز راه حل های برطرف کردن آن آشنا خواهید شد .

آشنایی با مفهوم ترک خوردن کاشی بدنه ساختمان

حتما همه شما با تصویر ایجاد خط بر روی سرامیک و کاشی های منزلتان مواجه شده اید؛ منظور از این خط ها همان ترک خوردن کاشی بدنه ساختمان است. به مفهوم بسیار ساده تر باید گفت کاشی ها دچار ترک خوردگی می شوند که این موضوع اصلا از نظر اصول استحکام ساختمان، خوب نیست. این ترک خوردگی ها، باید بلافاصله عیب یابی، تعمیر و برطرف شوند.

ترک خوردن کاشی بدنه

علل ترک خوردن کاشی بدنه و راه های برطرف کردن آن

پس از آشنایی با مفهوم ترک خوردن کاشی بدنه باید به سراغ بررسی علل آن رفت و عوامل دخیل در این موضوع را جستجو کرد تا بعد از یافتن دلایل، سعی در برطرف کردن مشکل نمود. برای اطلاع از قیمت کاشی در طرح ها و ابعاد مختلف می توانید به فروشگاه اینترنتی مارکت سرام مراجعه نمایید. علل ترک خوردن کاشی بدنه ساختمان ها عبارتند از :

  1. قرار گرفتن لوله های آب یا موتور خانه در زیر کاشی ها: زمانی که اقدام به کاشی کاری ساختمان می کنید، باید دقت داشته باشید تا لوله های آب یا شوفاژ در زیر محل قرارگیری کاشی ها نباشند تا بدین وسیله بتوانید از ترک خوردن کاشی بدنه ساختمان که جلوه بسیار زشت و زننده ای به منزل شما می دهند، جلوگیری کنید .
  2. قرار گرفتن ستون در زیر کاشی ها: یکی دیگر از علل اصلی ترک خوردن کاشی بدنه ساختمان استقرار یافتن ستون در قسمت پایین کاشی هاست. پس قبل از کاشی کاری باید دقت کنید تا کاشی ها در این قسمت قرار نگیرند تا بعدا دچار ترک خوردگی نشوند. اما اگر مجبوید که این کار را انجام دهید، باید زیر سازی و شناژکاری را به بهترین نحو ممکن انجام دهید .
  3. استفاده از کاشی نامرغوب: بدیهی است که هر چه قیمت یک محصول پایین تر باشد، کیفیت آن نیز تنزل پیدا خواهد کرد؛ زمانی که اقدام به خرید کاشی می کنید، اگر ارزان ترین آن ها را انتخاب کنید، بعدا توقع نداشته باشید که این کاشی ها طول عمر بیشتری در زیبا سازی منزل شما داشته باشند. پس نتیجه حاصل شده از این مطلب این است که برای جلوگیری از ترک خوردن کاشی بدنه، سعی کنید سرامیکی با کیفیت بالا و مرغوب انتخاب کنید تا بعدا متحمل هزینه های اضافی تعمیر و خرید دوباره کاشی نشوید. یکی دیگر از دلایل نامرغوب بودن کاشی های بی کیفیت به غیر از کم بودن کیفیت مواد تشکیل دهنده آن ها، نازک بودنشان می باشد، بدیهی است که کاشی هر چه قدر نازک تر، احتمال شکنندگی و ترک خوردن آن بیشتر.
  4. زیر سازی و شناژ کاری نادرست محل قرار گیری کاشی ها: زمانی که کاشی کار، محل قرار گیری کاشی ها را به طرز صحیحی زیر سازی نکرده باشد، بدیهی است که این امر باعث ترک خوردن کاشی بدنه خواهد شد. علاوه بر این اگر شناژکاری نیز به نحو صحیحی انجام نشود، کاشی ها در نحوه قرار گیریشان دچار مشکل می شوند.
  5. استفاده از دوغاب نامناسب و بی کیفیت در بین کاشی ها : اگر دوغاب مورد استفاده برای پر کردن فضای بین کاشی ها، از کیفیت لازم و کافی برخوردار نباشد، باعث شکنندگی و ترک خوردن کاشی بدنه خواهد شد .
  6. به کارگیری کارگر یا بنای کاشی کار ناشی و تازه کار برای کاشی کاری محل مورد نظر: این موضوع بسیار واضح است که هر چه بنای کاشی کار نابلد تر، احتمال آسیب و ترک خوردن کاشی بدنه ساختمان نیز، بیشتر.
همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا