سبد خرید شما خالی می باشد.
0
معایب کاشی مات

کاشی یکی از مهم‌ترین مواد اولیه برای ساخت دیوارپوش ساختمان‌هاست. کاشی دیوار نقش بسیار مهمی در ظاهر دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها دارد. کاشی‌هایی که برای دیوار پوش‌های خانه استفاده می‌شود، در دو نوع براق و مات هستند. انتخاب هرکدام از این دو نوع کاشی به سلیقه مشتریان بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد معایب کاشی مات صحبت کنیم.
به طور کلی برای خرید هر محصول لازم است که از مزیت‌ها و معایب آن اطلاع داشته باشید تا بتوانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید. معایب کاشی مات محدود است. مزیت‌های این نوع کاشی باعث می‌شود که اکثر افراد به معایب آن توجهی نداشته باشند و همچنان این محصول را برای کف‌پوش خانه یا محل کار انتخاب کنند.

معایب کاشی مات چیست؟

• یکی از مهم‌ترین معایب کاشی مات عدم بازتاب نور است. این ویژگی‌ کاشی‌های مات برای نمونه‌هایی که رنگ تیره‌ تری دارند، جلوه بیشتری پیدا می‌کند، به همین دلیل انتخاب این نوع کاشی ممکن است نور فضای مورد نظر را تا حد زیادی کاهش دهد. استفاده از نورپردازی صحیح می‌تواند این مشکل را حل کند.
• هماهنگی کاشی‌های مات با سایر اجزای دکوراسیون داخلی سخت‌تر است. خاصیت بازتاب نور کاشی‌های براق جلوه بسیار زیادی به آن‌ها می‌دهد. نمونه‌های مات این ویژگی‌ را ندارند.
• از دیگر معایب کاشی مات می‌توان به این موضوع اشاره کرد که استفاده از آن به عنوان دیوارپوش باعث می‌شود که فضای مورد نظر شما کوچک‌ تر و محدودتر به نظر برسد. بنابراین بهتر است برای خانه‌ها و اتاق‌های کوچک از کاشی‌های براق یا کاشی‌های مات با رنگ روشن‌ تر استفاده کنید.
• سخت تمیز شدن از دیگر معایب کاشی مات است. سطح این نوع کاشی به اندازه نمونه‌های براق یکدست نیست. به همین دلیل برای پاک کردن لکه‌ها باید کمی بیشتر تلاش کنید. البته این نوع کاشی لکه‌ها را کم‌تر نشان می‌دهد.
• کاشی‌های مات تیره، فضا را گرفته و دلگیر نشان می‌دهند و این از دیگر معایب کاشی مات است. به همین دلیل معمولا برای کف خانه‌ها انتخاب نمی‌شوند. برای افزایش جلوه کاشی مات تیره باید حتما رنگ‌های گرمی برای سایر اجزای دکوراسیون انتخاب کنید.

معایب کاشی مات

معایب کاشی مات که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم مواردی است که برای بسیاری از مشتریان اهمیت چندانی ندارد. از طرف دیگر مزایای کاشی مات به اندازه‌ای است که باعث می‌شود از معایب آن چشم‌پوشی کنیم. به همین دلیل کاشی مات یکی از پرکاربردترین انتخاب‌ها برای دیوارپوش قسمت‌های مختلف خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری و اداری است. برای تهیه و خرید اینترنتی کاشی سرامیک در طرح های گوناگون و به روز به فروشگاه اینترنتی مارکت سرام مراجعه فرمایید.

مقایسه کاشی مات و براق

در این قسمت به مقایسه بین دو نوع کاشی می‌پردازیم تا به شما در انتخاب راحت‌ تر کمک کنیم. به طور کلی در فضاهای مسکونی، رنگ کاشی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روحیه ساکنان خانه داشته باشد. رنگ‌های روشن همیشه آرامش بخش هستند؛ اما ممکن است معایبی هم داشته باشند. چرک شدن یکی از مهم‌ ترین معایب کاشی‌های رنگ روشن است.
کاشی‌های براق نسبت به نمونه‌های مات لیز هستند. بنابراین اگر با لیز بودن آن‌ها مشکل دارید، بهتر است به سراغ کاشی‌های مات بروید. کاشی‌های مات برای فضاهای پر رفت و آمد انتخاب مناسب‌ تری هستند. این نوع کف‌ پوش بر خلاف کاشی براق لیز نیست. به همین دلیل افراد با راه رفتن روی آن لیز نمی‌خورند و آسیب نمی‌بینند.
همان طور که گفته شد عدم بازتاب نور یکی از معایب کاشی مات است. به همین دلیل برای اتاق‌ها و فضاهای تاریک و بدون پنجره انتخاب مناسبی محسوب نمی‌شود.

معایب کاشی مات

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که در مقاله گفته شد، می‌توان به این نتیجه رسید که هر کدام از کف‌ یا دیوارپوش‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. شما باید با در نظر گرفتن ویژگی‌های فضای مورد نظر و سلیقه شخصی خود برای انتخاب نوع آن‌ها اقدام نمایید. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که برای انتخاب باید در نظر داشته باشید، میزان نور مکان مورد نظر شماست. به خاطر داشته باشید که تفاوت در میزان بازتاب نور مهم‌ ترین وجه تمایز میان کاشی‌های مات و براق است.
معایب کاشی مات تا اندازه‌ای قابل چشم‌پوشی است که در دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر شما تداخلی ایجاد نکند. شما می‌توانید با تکیه بر خلاقیت و ایده‌های جدید در طراحی دکوراسیون، محصولات بسیار زیبایی برای خانه یا محل کار خود انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که دیوارها، یکی از مهم‌ ترین قسمت‌ها در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند. چرا که جلوه زیادی دارند و رنگ آن‌ها می‌تواند تأثیر به سزایی در ظاهر دکوراسیون داشته باشد.
در این مقاله سعی کردیم تمام معایب کاشی مات و تأثیر آن‌ها بر دکوراسیون داخلی را بر شماریم. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به تمام سؤالات شما در این زمینه هستند. تنها کافی است به صورت اینترنتی یا تلفنی با ما در ارتباط باشید.

معایب کاشی مات

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا