سبد خرید شما خالی می باشد.
0
بهترین کاشی ایران کدام است

ویژگی های بهترین کاشی ایران

اکثر افراد زمانی که اقدام به خرید کاشی می کنند، بیشتر جنبه ی زیبایی کاشی را در نظر می گیرند تا جنبه ی مقاومتی آن. ولی آیا در انتخاب بهترین کاشی ایران فقط زیبایی آن ملاک است؟ برای پاسخ به این سؤال نخست لازم است با ویژگی های یک کاشی مناسب آشنا شویم.
1- خاصیت جذب آب پایین
2- ابعاد و ظاهر مناسب کاشی
3- خواص بالای مکانیکی آن
4- خواص بالای مکانیکی سطح آن
5- مشخصات شیمیایی
6- مقاومت در برابر رطوبت و تغییرات دما
7- مشخصات ایمنی

در زیر به توضیح مختصری در ارتباط با هر کدام از ویژگی های فوق می پردازیم. تنوع بی نظیری از انواع کاشی و سرامیک در فروشگاه اینترنتی مارکت سرام موجود می باشد که شما عزیزان می توانید از طریق سایت این فروشگاه، پس از بازدید از محصولات، اقدام به خرید اینترنتی کاشی سرامیک نمایید.

جذب آب کم به عنوان یکی از ویژگی های بارز بهترین کاشی ایران

همانطور که می دانید جذب آب رابطه مستقیمی با تخلخل کاشی دارد. در نتیجه با افزایش تخلخل جذب آن نیز بیشتر می شود. علاوه بر این، جذب آب کمتر به معنای مقاومت بیشتر در برابر لک پذیری و یخ زدگی است. یکی از انواع بهترین کاشی ایران که خاصیت جذب آب کمی دارد، کاشی پرسلانی است.

ابعاد و ظاهر بهترین کاشی ایران

ویژگی دیگر در ارتباط با کاشی ها که مشخص می سازد که آیا آن ها بهترین کاشی ایران هستند یا نه؛ ابعاد و صافی سطح آن  است.
علاوه بر این، باید توجه داشت که کاشی حالت مستطیلی خود را حفظ کرده و بدون تاب باشد تا در هنگام نصب آن با مشکل مواجه نشویم.

خواص مکانیکی بهترین کاشی ایران

خواص مکانیکی کاشی ها در برابر بارهای اعمالی از طریق آزمایشات مقاومت در برابر شکست ارزیابی می شود. در نتیجه کاشی هایی که تخلخل کمتری دارند، مقاوم‌ تر هستند. از این رو بهترین کاشی ایران شامل کاشی های پرسلانی می باشد که جذب آب کمتری نسبت به کاشی منوپروزا دارند. این نوع کاشی انواع مختلفی از قبیل گرانیت، کاشی پرسلانی لعاب‌دار و استن ور دارد.

بهترین کاشی ایران کدام است

علاوه بر این، ضخامت کاشی نیز تأثیر بسزایی در مقاومت آن دارد. بی‌شک هر چه کاشی و سرامیک ضخیم تری انتخاب کنیم، مقاومت مکانیکی آن بیشتر است.
مقاومت سطح کاشی از دیگر موارد مورد توجه در هنگام خرید آن است. سطح کاشی باید در برابر خراش و عبور و مرور اشخاص مقاومت کافی داشته باشد. اهمیت این مسئله بیشتر در موارد استفاده از کاشی به عنوان کفپوش است.
در نتیجه فاکتور دیگر برای مشخص ساختن بهترین کاشی ایران، مقاومت آن در برابر سایش و خراش است.

مشخصات شیمیایی بهترین کاشی ایران

ویژگی دیگر بهترین کاشی ایران مقاومت آن در برابر خوردگی و مواد آلوده‌کننده است. این ویژگی ها زمانی حائز اهمیت است که از این کاشی ها در آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی که مرتب در معرض مواد شوینده هستند، استفاده کنیم. علاوه بر این، اهمیت این قضیه زمانی بیشتر می شود که از این کاشی ها در محیط های بیمارستانی استفاده شود.
همچنین لازم است که کاشی در برابر تغییرات دما و رطوبت مقاومت لازم را داشته باشد تا دچار ترک‌خوردگی نشود. به عنوان مثال می توان به قرار دادن ظرف غذای داغ روی کاشی و در معرض سرما قرار گرفتن کاشی های نمای خارجی ساختمان در فصل زمستان اشاره کرد.

بهترین کاشی ایران کدام است

مشخصات ایمنی بهترین کاشی ایران

علاوه بر تمامی ویژگی هایی که برای بهترین کاشی ایران در بالا ذکر شد، یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع کاشی ها، مقاومت در برابر لغزش است. اهمیت این مسئله بیشتر برای کاشی های مورداستفاده در کف ساختمان می باشد.
باید این نکته را بدانید که فقط محصولات شرکت هایی که ویژگی های فوق را داشته باشند قادر خواهند بود که برچسب استاندارد را دریافت کنند.
به غیر از موارد فوق شرایط محیطی هم می تواند معیار انتخاب بهترین کاشی ایران را تحت تأثیر قرار دهد. این شرایط می تواند شامل استفاده از کاشی ها در محیط‌های داخل یا خارج ساختمان باشد. به عنوان مثال زمانی که از کاشی در داخل ساختمان استفاده می کنیم، ویژگی های مورد انتظار ما با کاشی که در خارج از ساختمان استفاده می شود مسلماً تفاوت خواهد داشت. انتظار می رود کاشی که در خارج از ساختمان استفاده می شود مقاومت خوبی در برابر سایش و یخ زدگی داشته باشد.
معیار دیگر برای انتخاب کاشی که معمولاً اکثر افراد به آن نگاه می کنند، زیبایی آن است. در انتخاب کاشی از لحاظ زیبایی باید به هماهنگی آن از نظر اندازه، شکل و رنگ با دکوراسیون منزل توجه کرد. برخی از خصوصیات بهترین کاشی های ایران شامل موارد زیر است:
• مقاومت بالای مکانیکی
• مقاومت بالای شیمیایی
• مقاومت بالای حرارتی

بهترین کاشی ایران کدام است

بهترین کاشی ایران و برندهای آن

صنعت کاشی و سرامیک سازی در ایران پیشرفت چشم‌گیری داشته است و برندهای زیادی در ایران وجود دارد که به عنوان بهترین کاشی ایران شناخته می شوند. یکی از این برندها، مارک کاشیران است. علاوه بر این، کاشی عقیق که توسط شرکت کاشی عقیق سهامی خاص تولید می شود نیز جز برترین کاشی ها در عرصه رقابتی امروز می باشد.
زاگرس درخشان از دیگر تولیدکنندگان کاشی های باکیفیت پرسلانی در ایران است. در زیر به چند نمونه از برندهای بهترین کاشی ایران اشاره می کنیم.
• کاشی ارچین میبد
• کاشی کوثر ابرکوه
• کاشی شیرکوه یزد
• کاشی مرجان اصفهان
• کاشی و سرامیک استان تبریز

بهترین کاشی ایران کدام است

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا