سبد خرید شما خالی می باشد.
0
بهترين راه و وسيله تميز كردن سراميک  کف خونه چيه؟

آیا به فکر تمیز کردن سرامیک کف خانه خود هستید؟ با این که بسیاری از افراد از انجام این کار طفره می روند، اما کار خیلی سخت و تخصصی نیست. این نکته را دائما به خود گوشزد کنید که تمیز بودن سرامیک های کف خانه تاثیر زیادی بر تمام فضای منزل دارد. این مسئله حس تمیزی و آرامش را به شما و دیگران منتقل می کند. روش های زیادی برای تمیز کردن کفپوش های سرامیکی وجود دارند. اما شناخت بهترین راه و وسیله برای نظافت چنین سطوحی اولین گام به سوی حفظ تمیزی و زیبایی محل زندگی شما است. ما در این مقاله موثرترین روش انجام این کار را به شما شرح داده ایم.

بهترين راه و وسيله تميز كردن سراميك  کف خونه چيه؟

بهترین روش تمیز کردن سرامیک کف خانه

یکی از ترفندهایی که به شما در تمیز ماندن سطوح سرامیکی منزل کمک می کند، استفاده از پادری جلوی درب خانه است. یک قالیچه یا موکت کوچک باعث می شود که بسیاری از آلودگی ها مانند خاک و شن را در هنگام ورود به داخل خانه وارد نکنید. در نتیجه رعایت این امر در تمیز ماندن محیط زندگی بسیار موثر است. مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، تمیز کردن روزانه خانه است. این کار در افزایش طول عمر و همین طور زیبایی کفپوش ها نقش موثری دارد. خوشبختانه سطوح سرامیکی بسیار ساده تمیز می شوند و نیاز به تلاش مضاعفی نیست. در صورت بروز هرگونه لکه ای روی سرامیک ها بلافاصله آن را تمیز کنید، چرا که لکه های قدیمی خیلی سخت تر از بین می روند و مجبور می شوید که آن ها را با خراشیدن یا کارهای دیگر برطرف سازید. آلودگی و کثیفی های جامد را با استفاده از جاروی برقی یا دستی جمع کنید. برای جارو کشیدن روی سطوح سرامیکی به یاد داشته باشید که برس های مویی جارو را خارج کنید، زیرا در غیر این صورت به صورت ناخواسته دستگاه به لعاب سرامیک آسیب می رساند، همچنین در صورتی که لکه ایجاد شده به صورت مایع است، با کمک یک تی یا دستمال آن را از بین ببرید. در نظافت روزانه نیز در ابتدا برای اطمینان با استفاده از جاروبرقی تمام خانه را جارو بکشید. سپس با استفاده از یک تی و مقداری آب گرم کف خانه را بشویید. مواد شوینده ملایم بسیاری نیز در بازار موجود است که برای تمیز کردن سرامیک کف خانه از آن ها استفاده می شود. پس از شستشوی سرامیک ها باید آن ها را به خوبی خشک کنید. در نهایت نیز با جارو کشیدن دوباره روی سطوح خرده های باقیمانده را از روی زمین جمع کنید.

بهترین روش تمیز کردن سرامیک کف خانه

وسایل لازم برای تمیز کردن سرامیک کف خانه

همانطور که بیان شد، شوینده های شیمیایی بسیاری وجود دارند که برای نظافت سطوح سرامیکی استفاده می شوند. البته توجه داشته باشید که مواد شوینده غلیظ و قوی را برای این منظور استفاده نکنید، چرا که به مرور سرامیک ها فرسوده می گردند. همچنین امکان تمیز کردن سرامیک کف خانه با استفاده از مواد طبیعی در دسترس نیز به سادگی امکان پذیر است. وسایل لازم برای نظافت کفپوش هایی از جنس سرامیک به شرح زیر است:

  • جوش شیرین: 4/1 لیوان
  • سرکه: 2/1 لیوان
  • آمونیاک: 1 لیوان
  • آب گرم: 1 سطل
  • سطل
  • دستمال یا تی
  • دستمال حوله ای

برای درست کردن محلول شوینده طبیعی در ابتدا جوش شیرین، سرکه، آمونیاک و آب را در یک سطح با یکدیگر مخلوط کنید. سپس این محلول را با استفاده از یک دستمال یا تی روی سرامیک های جارو شده بکشید. اجازه دهید که این ترکیب مدتی روی کاشی ها باقی بماند. پس از چند دقیقه سرامیک ها را با استفاده از یک دستمال حوله ای تمیز به خوبی خشک کنید. خشک کردن پایانی نه تنها از لیز خوردن افراد روی سرامیک جلوگیری می کند، بلکه باعث افزایش طول عمر سرامیک ها می شود. برای درز بین سرامیک ها نیز مقداری جوش شیرین را با آب به حالت خمیری در آورید. سپس این خمیر را با استفاده از یک مسواک یا برس زبر روی فاصله بین سرامیک ها بکشید و در پایان نیز محل مورد نظر را با آب گرم بشویید. البته به یاد داشته باشید که نظافت سرامیک های مرغوب ساده تر است، بنابراین سعی کنید که مناسب ترین نوع سرامیک را برای خانه خود تهیه کنید. شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین سرامیک ها را از مارکت سرام بخرید. مارکت سرام مرغوب ترین سرامیک کف را به مشتریان عرضه می کند.

 

 

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا