سبد خرید شما خالی می باشد.
0
تميز كردن سراميک کف دستشويي

تمیز کردن سرامیک کف دستشویی بسیار اهمیت دارد. زیرا در صورت عدم رعایت بهداشت در این مکان جرم ها و قارچ ها، تمام نقاط را آلوده می کنند. این عوامل حتی بیماری زا نیز هستند. خوشبختانه راه خلاصی از شر این مزاحمان بسیار ساده و کم هزینه است. سرویس بهداشتی تمیز تاثیر مستقیمی روی ذهن افراد دارد. داشتن خانه تمیز به تنهایی کافی نیست، بلکه باید دستشویی تمیز و خوشبویی داشته باشید. با استفاده از روشهای مطرح شده در این مقاله به راحتی به جنگ تمام این آلودگی ها بروید.

تميز كردن سراميك کف دستشويي

چند نکته طلایی برای تمیز کردن سرامیک کف دستشویی


این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده از مواد شوینده شیمیایی و طبیعی باعث فرسایش سرامیک های کف می شوند، بنابراین همیشه پیش از استفاده از پاک کننده جدید، مقداری از آن را در یک گوشه از سرامیک امتحان کنید و پس از تمیز کردن آن نیز مدتی منتظر بمانید. اگر در این مدت آسیبی روی سرامیک ندیدید، به معنی سازگار بودن آن مواد شوینده با جنس سرامیک کف شما است. در این صورت با خیال راحت این پاک کننده را به کار ببرید. تمیز کردن درز های بین کاشی و سرامیک ها نیز دشوار است. دوغاب سیاه و کثیف بین کاشی ها منظره بدی را به وجود می آورد. حتی شوینده های قوی شیمیایی نیز به خوبی از عهده تمیز کردن لکه های شکاف ها و درزها برنمی آیند. برای اثر بخشی بیشتر این مواد شوینده بهتر است که با استفاده از یک مسواک درز ها را پاک کنید. در زمان نظافت دستشویی حتما از عبور مناسب جریان هوا مطمئن شوید. زیرا در غیر این صورت ممکن است که خطراتی مانند مسمومیت با گاز مواد شوینده برای شما پیش آید. در نهایت پس از اتمام شستشوی سرویس بهداشتی به خوبی این مکان را خشک کنید، چرا که حتی سرامیک های مات نیز در صورت خیس بودن تا حدودی لغزنده هستند.

چند نکته طلایی برای تمیز کردن سرامیک کف دستشویی

روش های تمیز کردن سرامیک کف دستشویی

 

روش ها و مواد زیادی برای نظافت دستشویی وجود دارند. در ادامه چند روش آسان و ارزان برای تمیز کردن کف دستشویی شرح داده شده است.

  • استفاده از ترکیب آب داغ، صابون و جوش شیرین: جوش شیرین ماده ای ارزان است که خاصیت پاک کنندگی زیادی دارد. برای این منظور یک قاشق چای خوری صابون مایع، یک فنجان جوش شیرین و آب را با یکدیگر ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده باید شکل خمیری داشته باشد. امکان اضافه کردن چند قطره روغن گیاهی مانند رزماری یا عصاره مرکبات به این ترکیب نیز وجود دارد، سپس مخلوط به دست آمده را روی سرامیک کف بزنید و بعد از چند دقیقه با اسکاچ روی آن بکشید. پس از گذشت چند دقیقه مقداری مایع سفیدکننده را با دو برابر مقدار آن آب ترکیب کنید و به محل مورد نظر اسپری کنید. بعد از خشک شدن این محلول سرامیک ها را با یک اسکاچ بسابید و درز بین کاشی ها را نیز با این محلول یا هر وسیله دیگری به خوبی بشویید.
  • استفاده از سرکه : یکی دیگر از مواد موثر برای تمیز کردن سرامیک کف دستشویی سرکه است. سرکه به دلیل خاصیت اسیدی خود جرم ها و آلودگی ها را از بین می برد. برای تمیز کردن سرامیک کف با سرکه، مقداری سرکه را درون یک بطری بریزید و سپس آن را به سطوح سرامیک اسپری کنید. یک ساعت به این ماده زمان دهید، در این مدت سیستم تهویه را روشن نگه دارید یا پنجره را باز بگذارید، بدین صورت هوای تازه به داخل دستشویی جریان دارد و دچار گاز گرفتگی نمی شوید. پس از یک ساعت دستشویی را با آب بشویید و سپس خشک کنید. در صورتی که عملیات آبکشی به خوبی انجام شود، بوی سرکه نیز از بین می رود.
  • استفاده از بوراکس: بوراکس پاک کننده ای طبیعی و ارزان قیمت است. از این ماده به عنوان حشره کش نیز استفاده می شود. برای تمیز کردن سرامیک کف دستشویی یک پیمانه بوراکس را با یک گالن آب مخلوط کنید، سپس با اسکاچ آغشته به این مخلوط، محل مورد نظر خود را بسابید. پس از اتمام مرحله سابیدن سرامیک ها را با یک دستمال تمیز کنید و اجازه دهید که خشک شوند. در صورتی که به اندازه کافی میزان تمیز شدن سرامیک ها با این روش برایتان رضایت بخش نیست، در آخر استفاده از سرکه نیز امکان پذیر است.

شما می توانید برای تمیز کردن سرامیک کف دستشویی از وایتکس یا جوهر نمک نیز استفاده کنید، اما توجه کنید که ترکیب این دو ماده با هم کشنده است و گاز سمی ایجاد می شود که درصد کشندگی بالایی دارد. بهتر است برای تمیز کردن کف دستشویی از مواد طبیعی استفاده کنید تا به سلامتی خود آسیب نزنید و سرامیک دوام بالاتری داشته باشد. مارکت سرام این مطالب را برای شما آماده کرده است که پس از خرید سرامیک های مرغوب آن ، آسیبی به آن ها نرسد و کیفیت آن ها حفظ شود. علاوه بر این شما می توانید در بخش مقالات وب سایت مارکت سرام مطالب زیادی را مطالعه کنید و  اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا