سبد خرید شما خالی می باشد.
0
علت ترک خوردن سرامیک کف

سلامت، طرح و نقش موجود بر روی سرامیک‌ها و کاشی‌ها در زیبایی یک محیط، نقش به‌سزایی دارند. عوامل بسیاری برای آسیب‌ دیدن این اجزاء در محیط منزل، محیط کاری و اماکن عمومی وجود دارد. شکسته ‌شدن یا آسیب‌ دیدن سرامیک علاوه ‌بر این ‌که، هزینه‌هایی را به افراد متحمل می‌کنند، از ظاهر خوبی نیز برخوردار نخواهد بود. همواره مراقبت از این اجزاء و انتخاب محصولات باکیفیت، از هزینه‌های ناشی از بازسازی یا تعویض آن ‌ها جلوگیری می‌کند. در این مقاله قصد داریم به عواملی که سبب آسیب و ترک خوردن سرامیک‌ها و کاشی‌ها خواهد شد بپردازیم.

علت ترک خوردن سرامیک کف

ضربه شدید واردشده بر سرامیک کف

سرامیک کف بر اثر عوامل مختلفی ترک می خورد. یکی از این عوامل می‌تواند در حین برخورد اجسام تیز یا سنگینی چون چاقو، هاونگ، انواع قابلمه و ... بر روی سرامیک باشد. ممکن است بر روی سرامیک و کاشی، ضربات شدیدی وارد شود و دچار ترک در آن ناحیه گردد. قسمت چارچوب درب‌ ها نیز به ‌دلیل عدم نصب درست سرامیک‌ها، در معرض ترک‌خوردگی قرار دارد. ممکن است قرار گیری وسایل سنگین در مکان‌ های خاصی از منزل مانند یخچال و اجاق گاز در آشپزخانه یا سرویس خواب در اتاق خواب، علت دیگری باشد که به‌ دنبال آن ترک ‌خوردگی سرامیک کف اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از به‌ وجود آمدن این مشکلات، بهتر است در محل چارچوب درب، آشپزخانه و اتاق خواب از فرش یا موکت استفاده کنید تا از شدت ضربات، کاسته شود و خسارات کمتری را به‌ بار آورد.

ضربه شدید واردشده بر سرامیک کف

نشست ساختمان

هنگامی که ساختمان نشست می‌کند، سبب ترک‌ خوردگی کف و دیوارهای ساختمان خواهد شد. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق، توجه به علائمی است که قبل از نشست ساختمان اتفاق می‌افتد. این علائم شامل فاصله ‌ای است که بین دیوار و زمین به‌وجود می‌ آید. ترک‌هایی که بر روی دیوار، دور میخ‌ های نصب ‌شده بر روی دیوار، اطراف پنجره ‌ها و ... وجود دارد، نشانه‌های دیگری از بروز نشست در یک ساختمان است. اگر در فوندانسیون و مصالح به‌ کاربرده شده در یک ساختمان سهل‌ انگاری نشود، مشکلاتی مانند نشست ساختمان به ‌وجود نخواهد آمد، همچنین در پی عدم نشست ساختمان نیز مشکلات دیگری مانند ترک‌ خوردن عناصر منزل پیش نمی‌آید و مخارجی چون هزینه بازسازی منزل را نیز در پی نخواهد داشت.

بی کیفیت بودن سرامیک کف

از دلایل دیگری که می‌ توان از آن در شکستگی و ترک‌ خوردن سرامیک‌ ها یاد کرد، کیفیت کم محصولات خریداری شده است. ممکن است در طی فرآیند تولید سرامیک و کاشی، استانداردهای لازم رعایت نشده باشد و در پی هر اتفاق جزئی ترک خوردگی در سرامیک را شاهد باشید. از دیگر عللی که می‌تواند منجر به ترک ‌خوردگی شود، تغییر دما است. مثلا ممکن است شما در منزل از یک بخاری استفاده کنید، به مرور زمان حرارت ناشی از این بخاری سبب ترک خوردگی کف و دیوارها خواهد شد. ممکن است از نواحی مختلفی که در زیر کف منزل یا زیر دیوارها وجود دارد، لوله ‌ها و تأسیسات منزل قرار گرفته باشد. اگر این لوله ‌ها سرد و گرم شوند یا در اثر ایجاد مشکل دچار نشتی شوند، سبب ترک ‌خوردگی کف و دیوار ها یا مشکلات دیگر خواهند شد. بهتر است در هنگام خرید سرامیک به ‌جای هزینه، به کیفیت خوب آن فکر کنید، چرا که ممکن است در اجناس ارزان‌ قیمت، استانداردهای تعیین‌ شده رعایت نشده باشد و شما را دچار مشکلاتی از این قبیل کند. در هنگام خرید، استفاده از نظرات متخصصان این حوزه و مشورت با آن ‌ها را فراموش نکنید، همچنین از عایق‌ها جهت جلوگیری از انتقال مستقیم گرما به کف منزل استفاده کنید.

بی‌کیفیت‌بودن سرامیک کف

شرایط دیگری نیز برای به‌وجود آمدن این مشکل وجود دارد. بالا رفتن قدمت ساختمان، استفاده از مصالح سنگین، وجود رطوبت و نم به‌دلیل نگه‌داری گل و گیاه در منزل نیز از عوامل خراب شدن سرامیک کف است. استفاده نادرست از مصالح جهت نصب سرامیک‌ها و یا کیفیت پایین مواد جهت ساخت ملات و ... نیز سبب ترک ‌خوردگی کف خواهد شد. انتخاب نادرست سرامیک برای موقعیتی که می‌خواهید، به‌عنوان مثال ممکن است شما به‌دنبال سرامیک برای کف منزل‌ باشید اما به ‌جای یک انتخاب صحیح، سرامیک ‌هایی را انتخاب می کنید که جهت نصب بر روی دیوار طراحی شده ‌اند. مقاومت و پایداری سرامیک ‌های به‌ کاربرده شده در کف بیشتر از سرامیک‌های دیواری است و ممکن است با انتخاب اشتباه با دردسری بزرگ مواجه شوید که برای‌ شما هزینه‌های گزافی به‌دنبال خواهد داشت. هر کدام از این عواملی که سبب پیدایش ترک بر روی کف و دیوار می‌شوند، با کمی تحقیق، مشورت و پرداخت هزینه، قابل پیشگیری هستند. شما می توانید بهترین و مرغوب ترین سرامیک کف را از فروشگاه اینترنتی مارکت سرام بخرید و دیگر نگران ترک خوردن سرامیک های خود نباشید. به وب سایت مارکت سرام مراجعه کنید و مطالب مفید آن را مطالعه کنید و یا با کارشناسان متخصص مارکت سرام در ارتباط باشید تا خرید بهتری داشته باشید.

 

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا