سبد خرید شما خالی می باشد.
0
نظافت سرامیک کف مات

سرامیک مات همیشه طرفداران خاص خود را دارد. این افراد معتقد هستند که کفپوش هایی با سطوح مات جذابیت بیشتری را به فضا می دهند. این محصولات برای کفپوش حمام، کف آشپزخانه و حتی ورودی ساختمان گزینه های مناسبی به شمار می روند، زیرا لعاب غیر براق انواع سرامیک مات گرد و غبار و سایر کثیفی های ند را کمتر نشان می دهد، همچنین نظافت سرامیک کف مات در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی مانند سنگ دقت کمتری نیاز دارد. در این مقاله نکات مهمی درباره نظافت این نوع سرامیک و روش های انجام این کار شرح داده شده است.

نظافت سرامیک کف مات

نکات مهم نظافت سرامیک کف مات

سرامیک های مات نسبت به انواع براق آن لکه و گرد و غبار را بهتر پنهان می کنند. بنابراین نیازی نیست که شما به صورت منظم کف سطوح خود را بشویید یا جارو بکشید، همچنین در هنگام نظافت نیز دقت زیادی لازم نیست. این ویژگی ها نقاط قوت استفاده از سرامیک کف مات برای کفپوش سرویس‌های بهداشتی است. درست است که انواع سرامیک مات لغزش بسیار کمتری نسبت به سرامیک براق دارند، اما حتی سرامیک کف سفید مات نیز در صورت خیس شدن تا حدودی لغزنده است، بنابراین برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در حین نظافت سرامیک کف مات به این نکته توجه کنید. البته علی رغم قابلیت پنهان کردن لکه ها و عدم نیاز به تمیز کردن منظم سرامیک مات، پاک کردن آن دشوارتر از سرامیک براق است. لازم به ذکر است که اگر لکه ایجاد شده روی سرامیک را بلافاصله تمیز نکنید، پاکسازی آن دشوار می شود. به یاد داشته باشید که حداقل هفته ای یک ‌بار سطوح سرامیکی را با جارو دستی یا برقی جارو کنید. پس از آن زمین را با یک تی نرم و بدون استفاده از شوینده بشویید. البته استفاده از شوینده های مناسب نیز در براق کردن بیشتر سرامیک موثر است. حتما پس از تی کشیدن خشک کردن سطوح را فراموش نسازید، همچنین استفاده از پادری به خصوص در روزهای بارانی و برفی مانع از وارد شدن آلودگی به داخل خانه می شود.

نکات مهم نظافت سرامیک کف مات

روش های نظافت سرامیک کف مات


متاسفانه سرامیک های مات و براق پس از مدتی به سختی قابل لکه برداری هستند، در نتیجه دانستن روش صحیح نظافت سرامیک کف مهم است. توصیه می شود که برای تمیز و سالم نگه داشتن سرامیک ها آن ها را حداقل یک بار در هفته تمیز کنید. این امر در جلوگیری از جمع شدن لکه و جرم روی سطوح موثر است. استفاده از یک برس با موهای ریز و نرم نیز در نظافت صحیح سرامیک ‌ها و درزهای بین آن ها کمک می کند. برس نرم باعث می شود که روی سطوح سرامیک ها خط نیفتد. شامپو فرش و دیگر پاک کننده ها نیز از جمله شوینده هایی هستند که برای این امر مورد استفاده قرار می گیرند. برای پاک کردن لکه های سختی که برای مثال در کف آشپزخانه وجود دارند، از بخارشو استفاده کنید. برای این منظور باید مخزن این دستگاه را از آب پر کنید و روی لکه های مورد نظر بکشید. امکان به کار بردن محلول های مناسب در بخارشو نیز برای از بین بردن این کثیفی ها وجود دارد. یکی از موادی که برای نظافت سرامیک کف مات مناسب است، جوش شیرین نام دارد. مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و آن را روی لکه های به جا مانده روی سطوح اسپری کنید. لازم به ذکر است که میزان آب باید کم باشد که غلظت و عملکرد این ماده بیشتر شود. پس از این که مخلوط ذکر شده چند ساعت روی سرامیک ها ماند، آن را با یک دستمال یا تی تمیز کنید و در نهایت باقیمانده مخلوط را با یک اسفنج خیس شده در آب گرم از روی سطوح بردارید. پس از اتمام مراحل تمیز کردن اجازه دهید که سرامیک کف خشک شود. نظافت سرامیک کف مات نیاز با وجود این که دقت زیادی لازم ندارد، اما نسبت به سرامیک براق کمی دشوارتر است. بنابراین بهتر است که شیوه درست تمیز کردن آن را یاد بگیرید. در این مقاله اطلاعات مفیدی در این رابطه بیان شده است. شما می توانید بهترین و مناسب ترین سرامیک کف مات را از مارکت سرام بخرید.

 

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا