سبد خرید شما خالی می باشد.
0
لعاب سرامیک چیست

حتما شما هم تا حدودی با ساختار اولیه سرامیک آشنایی دارید. سرامیک به خودی خود بدون وجود لعاب دارای خاصیت ها و ویژگی های منحصر به فرد از جمله خاصیت ضد رطوبت و ضد خش نیست و بسیاری از خاصیت های منحصر به فرد خود را از لعاب دریافت می کند. امروزه تمامی کارخانجات و مراکز تولید کننده کاشی و سرامیک برای به دست آوردن این مشخصه ها و ویژگی ها از لعاب کاری استفاده می‌ کنند. البته لعابکاری پیشینه ‌ای بسیار قدیمی دارد و از زمان های بسیار دور برای مصارف تزئینی و مصارف عایق بندی از لعاب کاری روی سفال و سرامیک استفاده می شده است. در این مقاله ما قصد داریم که در مورد مواد تشکیل دهنده اولیه لعاب و همچنین بهترین رنگ و رنگ بندی های متنوع آن اطلاعات بیشتری را برای خوانندگان گرامی عرضه کنیم. پس تا پایان این مقاله با تیم محتوایی مارکت سرام همراه باشید.

 

لعاب سرامیک چیست

مواد تشکیل دهنده لعاب سرامیک

لعاب یک پوشش شیشه مانند است که روی سطح سرامیک و کاشی را گرفته و باعث براق شدن سطح آن و ایجاد طرح های متنوع روی سطح سرامیک و کاشی و همچنین نفوذ ناپذیری آن در برابر ورود آب می‌شود. مواد تشکیل دهنده لعاب سرامیکی پس از آسیاب شدن به صورت خمیری و یا دوغاب درمی‌ آیند و روی بدنه سرامیک اجرا می شوند. سپس در یک دمای معین در کوره حرارت می بیند. برخی از این کاشی ها به صورت دو پخت و برخی دیگر به صورت تک پخت آماده می‌ شوند و سپس آماده بسته بندی و ارائه به بازار فروش خواهند شد. در اینجا ما مواد تشکیل دهنده لعاب سرامیک را از لحاظ ترکیبات شیمیایی و از لحاظ ظاهری به صورت جداگانه برای شما تشریح خواهیم داد.
مواد تشکیل دهنده لعاب از لحاظ ویژگی های شیمیایی: از لحاظ ترکیبات شیمیایی و یا به عبارتی ویژگی های شیمیایی لعاب را به دو دسته سرب دار و بدون سرب تقسیم ‌بندی می کنند که در برابر عوامل شیمیایی خود به سه دسته تقسیم می شوند. برخی از آن ها لعاب ها دارای ضد خاصیت اسیدی می باشند که در محیط های اسیدی کاربرد بسیار بالایی دارند و برخی دیگر لعاب های ضد بازی و برخی دیگر دارای مقاومت بسیار بالا در برابر ترکیب شدن هستند. هنگام خرید سرامیک و کاشی حتماً باید به این ویژگی ها دقت داشته باشید تا محصول را کاملا متناسب با محل استفاده آن خریداری کنید.
مواد تشکیل دهنده لعاب از لحاظ ظاهری: از لحاظ ظاهری نیز لعاب های موجود دسته بندی های مختلفی دارند. به عنوان مثال برخی از این لعاب ها به گونه ای هستند که بر روی بدنه های رنگی بیشتر استفاده می شوند و یک پوشش کاملا عالی جهت بهبود اتصالات بین بدنه و لعاب اصلی را تشکیل می دهند. نوعی دیگر از مواد تشکیل دهنده لعاب که دارای سختی کم و خصوصیات انحلال بالا هستند نیز با نام لعاب های معرق نام گذاری می شوند. همچنین نوع دیگری از لعاب با مواد تشکیل دهنده مات نیز تولید می شوند که مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل شیمیایی دارند. درجه سختی این لعاب ها نیز به مراتب بالاتر از انواع دیگر می باشد. نوع دیگری از مواد تشکیل دهنده لعاب باعث تولید لعاب های شفاف می شود که نور به راحتی از آن ها عبور می کند. این لعاب ها غالبا روی بدنه سفید و بدون رنگ اجرا می شوند. زیرا تمامی ویژگی های زیر سطح خود را به صورت کامل به نمایش می ‌گذارند.

مواد تشکیل دهنده لعاب سرامیک

بهترین رنگ لعاب کدام است؟

بهترین رنگ لعاب متعلق به رنگی است که به صورت یک پوشش یکنواخت درخشان و زیبا روی سطح سفال و سرامیک ایجاد می‌ شود. استفاده از رنگ و لعاب در صنعت کاشی سازی سرامیک سازی و سفالگری باعث ایجاد جذابیت و زیبایی خاصی در محصول شده و همچنین استحکام و دوام آن را نیز افزایش می دهد. انواع مختلف این رنگ ها که شامل براق، مات و همچنین رنگ های شفاف یا کدر هستند مورد استفاده در صنعت سرامیک سازی و کاشی سازی قرار می گیرند. تمامی رنگ های ذکر شده در این صنعت استفاده می ‌شوند و به بازار فروش در حجم های بالا عرضه خواهند شد. اما اینکه مشتری چه رنگی را پسند کند دقیقا بسته به سلیقه مشتری بوده و مشتری می تواند با توجه به سلیقه و نیاز خود انواع مختلف رنگ های براق و مات را انتخاب کند. همچنین رنگ های بافت دار نیز در تولید سرامیک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. همان ‌طور که می ‌دانید لعاب به خودی خود ماده ای چسبنده نیست، اما پس از اینکه با سطح سرامیک و یا سفال تماس پیدا کرد می ‌تواند به داخل آن نفوذ کند و پس از قرار گرفتن در درجه حرارت معین به خوبی روی سطح آن نهادینه شود. بنابراین ثبات رنگ پیدا خواهد کرد و به هیچ عنوان دچار رنگ پریدگی، حتی طی شستشوهای مکرر نخواهد شد.
شما عزیزام می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لعاب سرامیکی با متخصصان ما در مارکت سرام در ارتباط باشید و قبل از خرید اطلاعات خود را تکمیل کنید و در آسایش خرید خود را انجام دهید.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا