سبد خرید شما خالی می باشد.
0
پرسلان چیست؟

پرسلان ماده ای است که امروزه به صورت کاملا تخصصی در صنعت سرامیک سازی مورد استفاده قرار می ‌گیرد و به گونه‌ای از سرامیکی گفته می شود که به جای استفاده از پودر شیشه از خاک رس کائولین در ساختار سرامیک استفاده شود. دمای کوره ای که این نوع سرامیک در آن پخت می‌ شود باید بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ سانتیگراد باشد. این سرامیک پس از پخت دارای ذرات یکنواخت و کاملا متراکم می باشد و رنگ آن نیز از حالت سفید تغییر نمی‌ کند. این نوع جدید سرامیک در عصر مدرن وارد صنعت سرامیک سازی شده است. پرسلان در صنایع دیگری از جمله تولید ظروف آشپزخانه و همچنین تولید ظروف تزیینی نیز کاربرد دارد. در صنعت مجسمه‌ سازی نیز پرسلان وارد شده است و باعث ساخت انواع مجسمه های مقاوم و زیبا می شود. همچنین در صنعت برق نیز برای تولید و ساخت مقره ها و اجسام عایق کاربرد بسیار زیادی دارد. در ادامه تیم محتوایی مارکت سرام در مورد سرامیک پرسلان و ویژگی های آن توضیحات بیشتری خدمت خوانندگان عزیز و مشتری‌ ها و علاقه مندان به این نوع سرامیک ارائه خواهد کرد.

 

پرسلان چیست؟

تلفظ پرسلان

پرسلان به صورت پورسلان تلفظ می شود و در اصل می ‌توان آن را به اختراع آلمانی ها نسبت داد. هنگامی که ظروف چینی و تخصص تولید آن در انحصار چینی ها بود آلمانی‌ ها و انگلیسی ‌ها همیشه در تلاش بودند که این ظروف را از انحصار چین خارج کرده و خودشان آن را تولید کنند. پس از چندی دو دانشمند آلمانی بعد از مدت های زیاد و تلاش های بی وقفه توانستند نوعی از این ظروف را تولید کنند که نسبت به ظروف قبلی مقاومت بیشتر و وزن کمتری داشته باشند. این ظروف از ماده ‌ای به نام پرسلان تولید می شده است که توانسته بود ظروف چینی را از انحصار کشور چین خارج کند. ویژگی های این محصول عبارتند از: ثبات رنگ بسیار بالای و سختی سطح و مقاومت سایش بسیار زیاد. همچنین این محصول وزن کمی نسبت به چینی های معمول داشته و جذب آب آن بسیار ناچیز می باشد. امروزه از پرسلان در صنعت سرامیک سازی نیز استفاده های بسیار زیادی می شود. ما در ادامه در مورد سرامیک پرسلان و همچنین ویژگی های کیفی آن اطلاعات مفصل تری برای شما بیان کرده ایم.

تلفظ پرسلان

سرامیک پرسلان چیست؟

سرامیک پرسلان نسل جدید از کاشی های سرامیکی است که به دلیل ویژگی های دوام و مقاومت بسیار بالا و همچنین جنبه های زیبایی شناختی خاصی که دارد، معروف شده است. این محصول یکی از محصولات پیشرفته و بهبود یافته از سرامیک های معمولی می باشد. در واقع سرامیک پرسلان می‌ تواند هم شامل سرامیک های لعاب دار و هم شامل سرامیک های بدون لعاب شود. این محصول از خاک رس، فلدسپات یا گرانیت و سیلیس تحت فشار و حرارت بسیار بالا تولید می شود. بعد از پخت نیز این نوع سرامیک رنگ سفید و متراکم خود را حفظ می ‌کند. به دلیل همین امتیازات بسیار تخصصی و ویژه در کف و نمای ساختمان های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می گیرد. سرامیک پرسلان علاوه بر زیبایی و مقاومت بسیار بالایی که در برابر ضربه از خود نشان می دهد در برابر مواد شیمیایی نیز مقاومت بسیار بالایی دارد. به دلیل مقاومت بسیار زیاد سرامیک پرسلان در برابر مواد شیمیایی از آن در حجم های گسترده برای بیمارستان ها و آزمایشگاه ها استفاده می کنند. علاوه بر آن به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فرد سرامیک پرسلان آن را مناسب ترین گزینه برای محیط های پر رفت و آمد نیز می ‌دانند. زیرا این محصول هم در برابر سایش و شکستگی و هم در برابر رطوبت بسیار مقاوم بوده و تمیز کردن آن نیز بسیار آسان است. علاوه بر مزایای ذکر شده مزیت زیبایی را نیز می توان برای این نوع سرامیک برشمرد. سرامیک پرسلان طرح های جذابی دارد و در کوتاه مدت توانسته است طرفداران بسیار زیادی نیز پیدا کند. نکته ای که در مورد سرامیک پرسلان باید به آن اشاره کرد این است که بر خلاف کاشی ها و سرامیک های معمولی بسیار پرتراکم و یکنواخت است و تخلخل آن نیز بیشتر می ‌باشد. به همین دلیل نیز در برابر رطوبت بسیار مناسب و مقاوم بوده و برای فضاهای مرطوب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

سرامیک پرسلان چیست؟

البته لازم به ذکر است که برای این نوع سرامیک معایبی نیز در نظر گرفته می شود. از جمله معایب آن می توان به وزن سنگین آن اشاره کرد. همان طور که قبلا هم گفتیم این نوع سرامیک از انواع دیگر سرامیک های موجود در بازار تراکم بیشتری دارد و به همین جهت نیز وزن آن بیشتر است. این مدل سرامیک به دلیل وزن بالایی که دارد نصب آن نیز به مراتب کمی دشوار تر بوده و به همین جهت می بایست در حین حمل و نقل و نصب این محصول دقت و زمان بیشتری صرف کرد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با سرامیک پرسلان با همکاران ما در مارکت سرام در ارتباط باشید و قبل از خرید مشاوره رایگان دریافت کنید. 

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا