سبد خرید شما خالی می باشد.
0
صادرات کاشی و سرامیک به اروپا

کشور ایران به دلیل داشتن مواد اولیه از پتانسیل بالایی در تولید کاشی و سرامیک برخوردار است. این امر موجب شده است تا تولید کشور از میزان تقاضا بیشتر باشد؛ امری که موجبات صادرات را به خارج را فراهم می‌کند. در حال حاضر بیشترین میزان صادرات کاشی و سرامیک کشور به کشور عراق و افغانستان است که در این بین کشورهای پاکستان و گرجستان نیز سهم عمده‌ای از این سهم را شامل می‌شوند. شما عزیزان می توانید برای خرید اینترنتی کاشی سرامیک در طرح های زیبا و به روزصادراتی از طریق فروشگاه اینترنتی مارکت سرام اقدام نمایید.

لزوم صادرات کاشی و سرامیک به اروپا

 شرایط تحریم به گونه‌ای رقم خورده است صادرات کاشی در 1 سال گذشته به کمترین میزان خود برسد. تا پیش از تحریم‌های ظالمانه غرب، میزان صادرات کاشی و سرامیک کشور بیش از 500 میلیون متر مربع بوده است. این در حالی است که اکنون این رقم در سال 99 به کمتر از 200 میلیون متر مربع در سال رسیده است. با این حال، هنوز هم بسیاری از شرکت‌های اروپایی به دلیل ارزان تمام شدن قیمت نهایی کاشی‌های ایرانی حاضرند به طرق مختلف با ایران وارد معامله شوند.برای ورود به بازار اروپا باید تلاش‌های زیادی را انجام داد. از آن جایی که کشورهای اروپایی از قانون بدون گمرک تبعیت می‌کنند، هیچ تعرفه‌ای برای تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اروپا لحاظ نمی‌شود. این در حالی است که آن‌ها برای حمایت از تولید داخلی و کشورهای عضو برای کالاهایی که از کشورهای غیر اروپایی وارد می‌شود، تعرفه تعیین می‌کنند. بنابراین، تولیدکندگان کشور باید قیمت‌های خود را به گونه‌ای لحاظ کنند تا امکان رقابت با شرکت‌های اروپایی را برای ورود به بازار آن‌ها داشته باشند.

صادرات کاشی به اروپا

فاکتورهای مهم در جذب کشورهای اروپایی برای صادرات کاشی وسرامیک

فاکتورهایی که در جذب کشورهای اوپایی برای صادرات با ایران در زمینه کاشی و سرامیک اهمیت دارند، عبارتند از:

  • بهبود ضعف‌های مدیریتی: ضعف مدیریتی اصلی‌ترین مشکل صادرات کاشی و سرامیک به کشورهای خارجی است. این ضعف در صورتی که بر طرف نشود، می‌تواند در جذب بازارهای جهانی برای صادرکنندگان مشکل ساز شود. بدون شک صنعت کاشی و سرامیک کشور از پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل به شدن به یکی از بزرگترین صادرکنندگان کاشی در جهان دارد. بنابراین، مدیران کشور باید با مدیریت تولید و بحران مسکن در کشور این امکان را برای تولیدکنندگان فراهم کنند تا محصولات خود را به راحتی صادر کنند.
  • بازاریابی مناسب: یکی دیگر از فاکتورهای مهم در جذب مشتریان خارجی ارسال بازاریابان حرفه‌ای به کشورهای اروپایی است. این بازاریابان باید با شرح کامل قیمت و شرایط ویژه، توجه آن‌ها به خرید محصولات ایرانی را جلب کنند. درست است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل قوانین موجود نمی‌توانند با هر کشوری تجارت کنند، اما بدشان هم نمی‌آید که کالاهای ارزان قیمت را خریداری کنند. متاسفانه، با توجه به کاهش ارزش پول ملی در برابر یورو، این فرصت برای تولیدکنندگان کشور فراهم است تا محصولات خود را با قیمت‌های استثنائی به فروش برسانند.
  • افزایش کیفیت محصولات: پس از قیمت، کیفیت حرف اول را برای تاجران اروپایی می‌زند. البته، اگر قیمت‌ها خیلی ارزان باشند اما در مقابل کیفیت محصولات پایین باشد از خرید محصول مورد صرف نظر خواهند کرد. بنابراین تولیدکنندگان کاشی و سرامیک باید به کیفیت توجه ویژه‌ای داشتند. هر چند متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه آن‌ها مجبور به کاهش دادن کیفیت محصولات خود شده‌اند.
  • همکاری با سرمایه گذاران خارجی: بسیاری از سرمایه گذاران خارجی تلاش می‌کنند برای تجارت بیشتر، وارد کشورهای حوزه خلیج فارس شوند؛ چراکه این کشورها دارای منابع نفتی بوده و همین امر نیازهای نفتی آن‌ها را تامین می‌کند. متاسفانه، تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران موجب شده است تا امکان این امر کمی سخت باشد. اما، هنوز هم با راه‌های مختلفی می‌توان با سرمایه گذاران خصوصی وارد معامله شد و در نتیجه با آن‌ها قرارداد پنهانی امضا کرد.
    البته، ناگفته نماند که این روش خطرات فراوانی داشته و ممکن است در انتقال وجه مشکلاتی را برای صادرکنندگان به وجود آورد.

 

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا