سبد خرید شما خالی می باشد.
0
صادرات کاشی و سرامیک به گرجستان

گرجستان یکی از کشورهای اروپایی است که مراودات تجاری خوبی با ایران دارد. کشور گرجستان که در شمال ارمنستان و آذربایجان قرار دارد، به دلیل فاصله نزدیک با ایران از گزینه‌های تجاری خوب برای ایران محسوب می‌شود. با تصوب قانون همگرایی کشور گرجستان با کشورهای عضو اتحادیه اروپا، تمامی تعرفه‌های گمرکی این کشور برداشته شده و تجارت آزاد در این کشور میسر شده است. از این رو، بازرگانان ایرانی کوشیده‌اند تا مسیرها جدیدی را برای تجارت با این کشور باز کنند.
ایران با تولید بیش از اندازه سرامیک کف و کاشی دیوار قادر است حجم انبوهی از آن را به کشورهای خارجی صادر کند. البته، به دلیل موقعیت جغرافیایی گرجستان که در تیررس کشورهای صنعتی اروپایی است، باید کیفیت ساخت محصولات خود را به قدری بالا ببریم تا توان رقابت با آن کشورها را داشته باشیم. خوشبختانه، به خاطر فروش گاز طبیعی ایران به گرجستان، روابط دو کشور بسیار ایده‌آل بوده و حتی مشکلی از بابت ویزا برای آن‌ها وجود ندارد؛ به گونه‌ای که هموطنان عزیزمان می‌توانند به راحتی به این کشور سفر کنند.

ظرفیت اقتصادی گرجستان برای واردات کالا

درست است که گرجستان از لحاظ وسعت بسیار کوچک است، اما شرکت‌های تجاری آن در بسیاری از کشورهای اروپایی شعبه داشته و همین امر ظرفیت‌های بازرگانی آن را افزایش داده است. ساخت و ساز در این کشور نیز در سال‌های اخیر و پس از فروپاشی شوروی بسیار زیاد شده و نیاز آن‌ها به مصالح ساختمانی نظیر کاشی و سرامیک را افزایش داده است. در واقع مراوداتی که در طی این چند ساله بین سران دو کشور شکل گرفته، این فرصت را به صادرکنندگان دو کشور داده است تا نیازهای یکدیگر را تامین کنند. کشور گرجستان به دلیل رابطه سیاسی خوبی که با ایران دارد، برخی از بانک‌های خود را از طریق اشخاص حقیقی برای ایران باز گذاشته است. در واقع گرجستان می‌کوشد تا راه تجاری با ایران را هموار نگه دارد تا در این زمینه به اهداف تجاری خود دست یابد. امری که برای تاجران ایرانی بسیار مفید و ارزشمند بوده و می‌توانند از طریق صادرات محصولات مورد نظر خود کسب درآمد کنند.

جزئیات صادرات کاشی به گرجستان

در سال 95 ایران با مبلغی به ارزش 8.5 میلیون دلار توانست جایگاه خود را در بازارهای این کشور محکم کند. البته، این مقدار تنها 2.47 درصد از کل حجم صادرات کاشی دیوار و انواع سرامیک را نشان می‌دهد که با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور رقمی بسیار ناچیز است. از آن جایی که تعرفه‌های گمرکی برای صادرات انواع محصولات به گرجستان تا اطلاع ثانوی برداشته شده، بهترین فرصت را برای صادرکنندگان ایجاد کرده تا بیشترین میزان محصول را به این کشور ارسال کنند. همچنین، مراودات تجاری گرجستان با کشورهای اروپایی این امکان را برای تاجران ایرانی فراهم می‌کند تا از طریق گرجستان راه‌های تجارت با اروپا را باز کنند.

جزئیات صادرات کاشی و سرامیک به گرجستان

مزایای صادرات کاشی و سرامیک به گرجستان

یکی از بزرگترین مزایای صادرات کاشی وجود راه‌های ترانزیت زمینی و مسیر کوتاه است. کشور گرجستان از نظر مسافت بسیار به ایران نزدیک بوده و این امر هزینه‌های ترانزیت را تا حد زیادی کاهش داده است. در ادامه به بررسی سایر مزیتهای صادرات به گرجستان می پردازیم:

  • ورود به بازار اروپا: گرجستان به عنوان یک کشور اروپایی این انگیزه را به صادرکنندگان کشور می‌دهد تا اهداف خود را بزرگتر کرده و فکر صادرات به کشورهای مهم اروپایی را در سر خود بپرورانند.
  • تعرفه آزاد گمرکی: تعرفه‌های گمرکی گرجستان در چند سال اخیر حذف شده و همین امر امکان صادرات انواع کالا به این کشور را فراهم می‌کند. تاجران ایرانی نیز می‌توانند به خوبی از فرصت استفاده کرده و خیلی زود پای خود را در بازارهای اروپایی باز کنند؛ چراکه وابستگی به صادرات نفتی باید هر چه زودتر از بین برود تا امکان درآمدزایی برای ایران افزایش یابد.
همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا