سبد خرید شما خالی می باشد.
0
صادرات کاشی و سرامیک به افغانستان

کشور افغانستان به دلیل همسایگی با ایران و عدم داشتن ظرفیت تولیدی مناسب، بهترین گزینه برای صادرات است. سالانه حجم انبوهی از کالاهای ایرانی به کشور افغانستان صادر می‌شوند. صادرات به افغانستان یک فرق عمده با سایر کشورها دارد. اغلب تراکنش‌های مالی بین تجار ایران و افغانستان با ریال بوده و همین امر موجب شده است تا خیلی از کارخانه‌ها علاقه زیادی به تجارت با این کشور داشته باشند. از طرفی، رابطه خوب مرزبانان ایرانی و افغانی موجب شده است تا راه صادرات در دوران سخت تحریم با این کشور باز باشد. بسیاری از تاجران به کمک همسایگان افغان تمامی مقدمات صادرات را هموار کرده و مقدار زیادی کاشی و سرامیک به این کشور ارسال می‌کنند. کشور افغانستان به دلیل تجربه کردن چندین جنگ در صد سال اخیر هرگز نتوانسته در عرصه تولید به جایگاه مناسبی برسد. همین امر موجب شده است تا بیش از 90 درصد تجارت آن با کشورهای ایران، هند، چین و روسیه باشد. بنابراین، تاجران ایرانی باید تمام تلاش خود را کنند تا از غافله جا نمانده و صادرات خود را بیش از پیش افزایش دهند.

بررسی میزان صادرات کاشی و سرامیک به افغانستان

کشور افغانستان پس از عراق دومین کشوری است که بیشترین تجارت را در میان کشورهای همسایه با ایران دارد. از آن جایی هم که تجارت ایران و افغانستان با ریال انجام می‌شود، دیگر مشکلات بانکی مانع تجارت این دو کشور نمی‌شود. بسیاری از بانک‌های کشور در افغانستان شعبه داشته و خیلی راحت مبالغ را جا به جا می‌کنند. البته، در این بین دولت آمریکا با فشارهای غیرمتعارفانه خود سنگ اندازی‌های زیادی در انتقال وجه از طریق بانک‌های بین المللی به ایران می‌کند. اما، باز هم نتوانسته جلوی حجم انبوه صادرات به کشور افغانستان را بگیرد. با اینحال میزان صادرات انواع کاشی دیوار و سرامیک از جمله انواع سرامیک کف پارکینگ،حیاط، سالن و غیره به افغانستان بیش از 50 میلیون تن بوده است.

صادرات کاشی و سرامیک به افغانستان از مرز زمینی

مزایای صادرات سرامیک به کشور افغانستان

کشور افغانستان به دلیل همسایگی با ایران مزایای زیادی برای تجارت دارد که در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • وجود راه‌های مرزی فراوان: صادرکنندگان کشور راه‌های زیادی برای ارسال کالا به افغانستان پیش روی خود دارند. استان سیستان و خراسان دو استان مرزی بزرگی هستند که صادرات به افغانستان از این طرق صورت می‌گیرد. از این رو هیچ دغدغه‌ای از بابت مسیرهای تجاری با افغانستنان وجود ندارد. بر خلاف کشورهای حوزه خلیج فارس که به دلیل مرزهای آبی امکان ارسال کالا به دلیل تحریم‌های اقتصادی تا حد زیادی وجود ندارد.
  • تجارت با ریال: یکی دیگر از مزایای تجارت با افغانستان امکان انتقال وجه با ریال است. متاسفانه به دلیل مشکلات بانکی، واردات ارزی به کشور بسیار سخت بوده و همین امر لزوم جایگزین کردن ارزی به جز دلار را ضروری کرده است. سران دو کشور ایران و افغانستان با تفاهم نامه‌ای بر این شدند تا مبادلات خود را با واحد پول ریال انجام دهند.
  • ظرفیت فروش بالا: کشور افغانستان به دلیل مشکلات داخلی فراوان قادر به تولید بسیاری از کالاها نیست. از این رو، می‌توان آن را جزو کشورهای همیشه مصرف کننده دانست. یک قانون اقتصادی وجود دارد که می‌گوید، باید به دنبال کشورهای همیشه مصرف کننده برای تجارت گشت چراکه این کشورها می‌توانند تا سالیان سال منابع مالی شما را تامین کنند.
  • افزایش ساخت و ساز در افغانستان: کشور افغانستان در چند سال گذشته در حال بازسازی کشور خود پس از جنگ‌های متعدد با طالبان و آمریکا است. از این رو چرخه تولید مسکن در این کشور تا سال‌های سال ادامه داشته و همین امر امکان صادرات کاشی و سرامیک را به این کشور افزایش می‌دهد.

به یاد داشته باشید که تنها زمانی امکان صادرات کالا به کشورهای خارجی وجود دارد که نیاز داخلی به آن‌ها تامین شده باشد. در غیر این صورت دولت مانع صادرات چنین کالاهایی به خارج از کشور خواهد شد.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا