سبد خرید شما خالی می باشد.
0
صادرات کاشی و سرامیک به عراق

 کشور عراق به دلیل همسایگی با ایران از موقعیت بسیار مناسبی برای تجار بر خوردار است؛ به طوری که سالانه حجم انبوهی از صادرات کشور به این سرزمین قدیمی اختصاص می‌یابد. طبق آمار منتشر شده از سوی نهادهای کشور، سالانه بیش از 18 میلیارد دلار صادرات زمینی به عراق داشته‌ایم. در این بین صادرات کاشی و سرامیک از جمله انواع کاشی استخری، کاشی دیوار، کاشی آشپزخانه و همچنین سرامیک کف حیاط و پارکینگ و غیره نیز جزو کالاهای صادراتی به این کشور بوده است. کشور عراق به خاطر تحریم‌های مداوم در زمان صدام، جنگ‌های ویران کننده با داعش و آمریکا نتوانسته آنطور که باید و شاید اقتصاد خود را رشد دهد. همچنین، میزان تولید در این کشور بسیار کم بوده و بیشتر کالاهای خود را از خارج وارد می‌کنند. از این رو، این یک فرصت طلایی برای تاجران ایرانی است تا با صادرات کالاهای مختلف به رشد اقتصادی کشور کمک کنند.

ظرفیت اقتصادی عراق برای واردات کالا

اگر نگاهی به سال‌های پس از سقوط صدام بیاندازیم، خواهیم دید که حجم واردات این کشور رشد چشمگیری داشته و در حال حاضر یکی از مصرف‌گراترین کشورهای جهان است. علاوه بر صادرات کالا از طریق تجار ایرانی، بسیاری از تاجران عراقی به خاک ایران سفر کرده و به طور مستقیم کالاهای مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند. مرز اصلی واردات و صادرات بین ایران و عراق، استان ایلام و مرز مهران است. معمولا، بیشترین میزان صادرات به عراق از طریق ترانزیت زمینی انجام می‌شود؛ امری که بسیار مقرون به صرفه بوده و نیازی به پرداخت هزینه ترانزیت بالا نیست. 

خوشبختانه، سران دو کشور به منظور سهولت مبادله بازرگانی تا حد زیادی هزینه گمرک را کاهش داده و راه را برای تجارت بدون مرز باز گذاشته‌اند. امری که موجب می‌شود تا بدون نگرانی اقدام به صادرات کالا به این کشور کرد. البته، توجه داشته باشید که برخی کالاهای خاص نظیر کاشی و سرامیک تنها در صورتی مجوز صادرات دریافت می‌کنند که نیازهای داخلی تامین باشد. در غیر این صورت هیچ تاجری اجازه ارسال آن به سایر کشورهای جهان را ندارد.

راهنمای صادرات کاشی و سرامیک به عراق

برای صادرات کاشی به عراق ابتدا باید با یکی از شرکت‌های عراقی وارد مذاکره شد. برای این کار باید چند تاجر و بازاریاب حرفه‌ای را به این کشور فرستاده تا مقدمات عقد قرارداد را فراهم کنند. پس از عقد قرارداد با شرکت‌های مربوطه باید از نهادهای ذیربط مجوزهای لازم را دریافت کرد. مهمترین مجوز در واقع اجازه‌نامه ارسال کالا به خارج است. معمولا، هر سال دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و تامین نیازهای کشور، جلوی برخی از صادرات را می‌گیرد. از این رو، اگر سرامیک و کاشی جزو کالاهای ممنوعه باشند، شما حق صادر کردن آن را نخواهید داشت اما، در صورت دریافت اجازه نامه وارد فاز نهایی ارسال کالا به عراق می‌شوید. در این مرحله باید نحوه ارسال، تعیین مبلغ توافق شده، هزینه گمرک و نامه نگاری‌های اداری را انجام دهید. به یاد داشته باشید که قیمت توافق شده را باید دقیقا در برگه گمرک لحاظ کنید. در غیر این صورت شما قاچاقچی محسوب شده و کالاهای شما مصادره خواهند شد. برخی از تاجران برای پرداخت هزینه گمرک کم اقدام به چنین کاری می‌کنند که هرگز به ریسک آن نمی‌ارزد. برای آگاهی کامل از نحوه صادرات کاشی و سرامیک به عراق بهتر است با کارشناسان سایت تماس حاصل کنید تا آن‌ها شما را به خوبی راهنمایی کنند.

صادرات کاشی به عراق از مرز مهران

گمرکات صادرات به عراق

علاوه بر مرز مهران 7 مرز بازرگانی زمینی دیگر برای تجارت با عراق وجود دارد:

  • گمرک تمرچین در پیرانشهر
  • گمرک شلمچه
  • گمرک باشماق در مریوان
  • گمرک اروند رود
  • گمرک خسروی در قصرشیرین
  • گمرک بازرگانی
  • گمرک پرویزخان در قصرشیرین

امکان ارسال هر گونه کالای مجاز از طریق تمامی این گمرکات به کشور عراق وجود داشته و شما می‌توانید کالاهای مربوطه را با پرداخت هزینه گمرک به این کشور صادر کنید.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا