سبد خرید شما خالی می باشد.
0
صادرات کاشی و سرامیک به سوریه

کشور سوریه به عنوان یکی از کشورهای مهم در خاورمیانه، پس از سالها جنگ داخلی مابین دولت این کشور و نیروهای مخالف و معارض و همچنین تخریب زیرساختها، مناطق شهری و روستایی و همچنین اعمال تحریم های ظالمانه از طرف غرب، هم اکنون درآرامش نسبی قرار گرفتته است و ساخت و ساز در اکثر مناطق آن رونق بسیاری گرفته است.

جایگاه سوریه در بازار تجاری ایران

هم اکنون سوریه جز ۴۰ کشور نخست در رده بندی سازمان توسعه تجارت ایران قرار گرفته است. با توجه به ناچیز بودن سهم سوریه از این بازار دوسویه، ایران همیشه به عنوان یکی از شرکای اصلی در تجارت با سوریه بوده است.
با توجه به کمبود مصالح و تجهیزات ساختمانی و مواد اولیه در شرایط کنونی این کشور، سوریه می تواند به عنوان یکی از اولویت های هدف برای بازار تجارت ایران محسوب شود که یکی از بازارهای پرسود و پربازده در حال حاضر، بازار مهم کاشی و سرامیک کف صادراتی ایران می باشد. که فعالیت تجار ایرانی در این بازار می تواند، روابط تجاری بین دو کشور را بسیار رشد دهد.

با در نظرگرفتن اشتراکات فرهنگی و دینی میان مردم ایران و سوریه به نظر می رسد استقبال سوری ها از تولیدات بازارهای ایرانی در حد قابل قبولی باشد.

صادرات کاشی و سرامیک به سوریه

تولید کاشی و سرامیک برای عرضه در بازار کشور سوریه

کارخانه های زیادی در ایران قادر به تولید کاشی و سرامیک با کیفیت بالا و مناسب برای صادرات می باشند. در تولید این گونه محصولات با هدف صادرات به مقصد مشخص، اقلیم منطقه و سلیقه مردم مقصد هدف، مورد توجه قرار می گیرد که این موضوع می تواند به عنوان یک عامل موفقیت در تجارت برای تولیدکننده باشد. برای ورود به این عرصه مسائل مهمی را باید مورد توجه قرار داد که برخی از آنها به شرح زیر است:

  • ترخیص کالا در گمرک
  • گذاشتن قیمت کاشی دیوار وانواع سرامیک با توجه به نابسامانی ها و عدم وجود ثبات در بازار
  • کسب اطلاعات درباره مشتریان و واردکنندگان در کشور سوریه که مایل به همکاری با تولیدکنندگان و صادرکنندگان کاشی و سرامیک ایرانی هستند.

توجه به موارد ذکرشده برای اطمینان از سود نهایی حاصل از صادرات اهمیت بسیار زیادی دارد.

صادرات کاشی و سرامیک به سوریه

صادرات و فروش کاشی، سرامیک و صنایع وابسته به سوریه از کانال های مختلفی صورت می پذیرد. یکی از این روش ها، فروش آنلاین در فروشگاه ها و بازرگانی های بزرگ کشور می باشد. کاشی و سرامیک برای کاربردهای متفاوت، تحت برند های گوناگون در کشور عزیزمان تولید و در بازار عرضه می گردد که امکان خرید این محصولات از روش های مختلف برای مشتریان فراهم شده است.

سهم بازار ایران از صادرات کاشی و سرامیک به کشور سوریه

آمار بالای مربوط به صادرات در هر کشور از نشانه های رشد اقتصادی آن کشوری محسوب می شود و مزیت های بیشماری دارد که به این شرح می باشد: رونق تولید داخلی، اشتغالزایی، بالارفتن کیفیت نهایی محصولات بدلیل ایجاد فضای رقابتی، مطرح شدن کشور در عرصه بین المللی و افزایش روابط با سایر کشورها به منظور ارائه محصولات تولید شده در داخل کشور به بازارهای جهانی و غیره.

طبق آخرین آمارهای منتشر شده از صادرات کاشی و سرامیک ایران به سوریه، ارزش معاملات انجام شده در این بازار به میزان ۱۸۱،۰۴۷ دلار می باشد که این میزان تنها 0.07 از حجم کل صادرات کاشی و سرامیک ایران را به خود اختصاص می دهد. امیدواریم با توجه شرایط کنونی کشورهای همجوار و با تدبیر مسئولین امر و آسان سازی شرایط صادرات، در سال های آینده این مقدار بیشتر شود.

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا