سبد خرید شما خالی می باشد.
0
تعرفه صادرات کاشی و سامیک

ایران با سابقه تاریخی درخشان در زمینه صنعت و هنر و به ویژه در زمینه سفالگری و همچنین داشتن ذخایر بیشماری از مواد اولیه از کشورهایی است که از دیرباز در صنعت کاشی خوش درخشیده است. از شواهد و آثار بدست آمده در کاوش های باستان شناسی در منطقه چغازنبیل و شوش، ساخت کاشی سبقه ای طولانی در ایران عزیزمان دارد که این فن از دوران گذشته سینه به سینه و به صورت شفاهی به نسل های بعدی انتقال یافته است.

تولید کاشی در ایران تا سال 1339 بصورت دستی انجام می گرفت و در سال 1342 با تشکیل اتحادیه کاشی سازی این روند، تبدیل به صنعتی رو به رشد در کشور شد و این پیشرفت را تا امروز با سرعت و افتخار نموده است. لازم به ذکر است تقریبا نیمی از تولید کاشی و سرامیک کشور از جمله انواع سرامیک کف پارکینگ، حیاط، راه پله و کاشی دیوار در استان یزد و به دست صنعتگران این خطه هنرپرور تولید می شود .

مشکلات دامنگیر صنعت کاشی و سرامیک

در حال حاضر به دلیل وجود مشکلات در حوزه های مختلف از جمله صادرات، گمرک و حمل ونقل، مالیات، مالی و بانکی و همچنین تولید، موانع بسیاری بر سر راه صنعت کاشی و سرامیک کشور می باشد که حل مشکلات مطرح شده، همراهی و همدلی دستگاههای دولتی را می طلبد.
با توجه اوضاع اقتصادی هم اکنون کشور و پایین بودن سطح تقاضای این محصول در بازارهای داخلی و مشکلات موجود در سر راه صادرات این محصول به خارج از کشور و همینطور تحریم های غرب، تولید کاشی و سرامیک در کارخانجات داخلی بشدت کاهش یافته است. در حال حاضر روابط تجاری بین ایران و کشورهای جهان در حالت رکود می باشد و اغلب تولیدات در این حوزه به کشور های همجوار صادر می‌گردد.
طبق آماری که اخیرا منتشر شده هم‌اکنون کاشی وسرامیک از راه کشورهای عربی با تعرفه گمرکی 20‌درصد به کشور سوریه صادر می گردد که این تعرفه تنها از نیمی از تعرفه برای کالاهای ایرانی می باشد. و این شرایط برای تولیدکنندگان اصلا صرفه اقتصادی ندارد.

تعرفه صادرات کاشی و سامیک

کیفیت محصولات کاشی و سرامیک

با توجه به واردات کالا با کیفیت بالا از اسپانیا، چین، ایتالیا و غیره، ایجاد رقابت ،خلاقیت و نوآوری وبالا بردن سطح استاندارد محصولات می تواند به نفع صنعت کاشی و سرامیک کشور باشد و جایگاه این صنعت را ارتقا دهد.

پارامترهای مطرح در زمینه کیفیت کاشی و سرامیک به شرح زیر است:

  • صاف‌بودن انواع کاشی از جمله کاشی آشپزخانه، استخری، دیوار و غیره
  • مقاومت در برابر رطوبت و تغییرات دمایی
  • خواص مکانیکی کاشی
  • مشخصات شیمیایی
  • مقاومت نسبت به لغزش
  • مقاومت نسبت به سایش
  • ابعاد و ظاهر کاشی

تعرفه صادرات کاشی و سامیک

مفهوم تعرفه گمرکی

تعرفه یا به عبارتی(TARIFF) یک معیار عددی برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا درفرآیند ترخیص کالا می باشد. به عبارت دیگر، میزان حقوق ورودی که برای ورود کالا بایستی پرداخت شود را تعرفه گمرکی گویند.
تعرفه گمرکی بر اساس پارامتر های مختلفی از جمله اداره گمرک، آمار، حمل و نقل، بیمه و غیره مبتنی بر سیستم و روش های خاصی طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

مفهوم کلی کلمه تعرفه :

معنای عام: که به صورت اشتباه در بین تعدادی از صاحبان کالا و ترخیص کاران ترویج پیدا کرده و منظور ماخذ حقوق ورودی آن کالا می باشد.
معنای خاص: تعرفه گمرکی به عنوان یک ردیف و یا شماره تعرفه کالا که در نمانکلاتور سیستم هماهنگ شده(HS) می باشد.
ارقام تعرفه گمرکی از چپ به راست و به صورت دو رقم-دو رقم خوانده می شود.
هم اکنون کاشی و سرامیک به بیش از 40 کشور دنیا صادر می شود و عدم آشنایی با بازارهای مشتریان کاشی و سرامیک از مشکلات اغلب صادرکنندگان در این حوزه است .

همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا