سبد خرید شما خالی می باشد.
0
باد افتادگی سرامیک

اگر به تازگی قصد دارید که منزل خود را سرامیک و کاشی کاری کنید بهتر است که مطالب زیر را مطالعه کنید و سپس اقدام به این کار کنید، زیرا قبل از انجام هر کار ابتدا باید با مزایا و معایب آن آشنا شد تا اگر مشکلی پیش آمد بتوان از آن جلوگیری کرد. مشکلی که ممکن است برای کاشی های منزل شما رخ بدهد، باد افتادگی سرامیک است. پس مطالب زیر را بخوانید تا قبل از اینکه دچار مشکل شوید راه حل آن را بدانید و یا اگر دچار این مشکل شده اید، بهتر است با خواندن متن زیر درصدد یافتن راه حلی برای حل باد افتادگی سرامیک مزلتان باشید.

باد افتادگی سرامیک چیست ؟

قبل از رفتن به سراغ جستجوی راه حل برای باد افتادگی سرامیک کف سالن منزل یا یاحیاطتان، بهتر است که ابتدا با مفهوم آن آشنا شوید. حتماً در حیاط یا داخل خانه خود یا در منزل دوستان و آشنایانتان به این موضوع برخورده اید و با تصویر برآمدگی کاشی ها مواجه شده اید. این برآمدگی که اصطلاحا به آن باد افتادگی سرامیک گفته می شود، باعث می شود که چند عدد سرامیک از دیگر سرامیک ها بالاتر قرار بگیرند.

باد افتادگی سرامیک

علت باد افتادگی سرامیک چیست ؟

پس از بررسی مفهوم باد افتادگی سرامیک باید علت آن را جستجو کرد. باید گفت علت اصلی و مهم باد افتادگی سرامیک وجود اختلاف دما در روز و شب است. یعنی زمانی که ظهر هنگام آفتاب شدید به سرامیک های حیاط شما برخورد می‌کند، این کاشی ها با توجه به مولکول های مواد تشکیل دهنده خود انبساط می ‌یابند و شب‌ هنگام که هوا سرد می‌شود، این مولکول ها در کاشی ‌ها انقباض می یابند این گرما و سرمای هوا و در نهایت، انقباض و انبساط در مواد تشکیل دهنده کاشی، باعث می‌شود که کاشی ها حالت خاص خود را از دست داده و به حالتی برآمده و بادافتاده تبدیل شوند. اما علت اصلی باد افتادگی سرامیک می‌تواند بر اثر تابش بیش از حد آفتاب نیز باشد ، چون همان طور که می دانید، گرمای و حرارت باعث انبساط مواد و حجیم شدن آن ها می شود. برای اطلاع از قیمت سرامیک کف در طرح ها و ابعاد مختلف می توانید به فروشگاه اینترنتی مارکت سرام مراجعه نمایید.

راه حل های مناسب برای رفع مشکل باد افتادگی سرامیک

یکی از راه حل های رفع مشکل باد افتادگی سرامیک، قرار دادن سرامیک ها با فاصله زیاد (در حدود 3 الی 5 میلی متر) از هم است تا کاشی ها هنگام منبسط شدن بر اثر عوامل طبیعی و محیطی، فضای کافی در اختیار داشته باشند. دومین راه حلی که می‌توان برای این معضل بیان کرد این است که از وسیله ای به نام ماستیک های درزبند که جنس آن ها بر پایه سیلیکون است، استفاده کنید تا بدین وسیله بتوانید فاصله بین سرامیک ها را رعایت کنید. استفاده از ماستیک های درز بند به این دلیل می تواند مفید باشد که چون زمانی که شما فاصله مناسبی را بین کاشی ها برای افزایش حجم کاشی در نظر بگیرید، شاید بعد ها به دلیل عوامل فیزیکی و گرانشی، کاشی ها دوباره به هم نزدیک شوند و باد افتادگی سرامیک، مجددا برای سرامیک های شما اتفاق بیافتد، اما با استفاده از این ماستیک ها، شما دیگر مطمئن خواهید بود که کاشی ها در فاصله درست و متناسبی از هم قرار گرفته اند. در زیر تصویری از این ماستیک های درز بند را به عنوان نمونه و برای آشنایی هر چه بیشتر شما با آن ها قرار داده ایم .

باد افتادگی سرامیک

برای جلوگیری از باد افتادگی سرامیک چه تدابیری باید اندیشید؟

بعد از مطالعه متن بالا حتما برای اکثریت شما این سوال پیش آمده است که حال اگر تمایل پیدا کردیم که منزل خود را سرامیک کاری کنیم، برای جلوگیری از رخداد این معضل چه کنیم؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است که آن را در چند مورد بیان می کنیم :

  1. به کار گیری استاد کار ماهر برای چیدن سرامیک های منزلتان.
  2. یادآوری های لازم به استاد کار جهت رعایت فاصله بین کاشی ها و هم چنین توصیه به ایشان جهت استفاده از ماستیک های درز بند، همان طور که در قسمت بالا شرح داده شد .
  3. قرار دادن شیروانی فلزی در قسمت بالای ساختمان جهت جلوگیری از تابش بیش از حد نور خورشید بر روی سرامیک ها.
همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم
تعهد در تحویل سریع بار
ارسال به سراسر کشور
مشاوره رایگان خرید
تضمین بهترین قیمت
ضمانت کیفیت کالا